Tool items
Київська міська рада діє в межах повноважень, визначених статтями 26 Закону України " Про місцеве самоврядування в Україні" та 22 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ"
Стаття 26. Виключна компетенція сільських, селищних, міських
рад
1. Виключно на пленарних
засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі
питання:
1) затвердження регламенту
ради;
2) утворення і ліквідація
постійних та інших комісій ради, затвердження та зміна їх складу, обрання голів
комісій;
3) утворення виконавчого
комітету ради, визначення його чисельності, затвердження
персонального складу; внесення змін до складу виконавчого комітету та його
розпуск;
4) обрання за пропозицією
сільського, селищного, міського голови на посаду та звільнення з
посади секретаря ради;
5) затвердження
за пропозицією сільського, селищного,
міського голови структури виконавчих органів
ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів,
витрат на їх утримання;
6)
утворення за поданням сільського, селищного,
міського голови інших виконавчих органів ради;
7)
затвердження плану роботи ради та заслуховування звіту про його
виконання;
8) заснування засобів масової
інформації відповідної ради, призначення і звільнення їх
керівників;
9) заслуховування звіту
сільського, селищного, міського голови про діяльність
виконавчих органів ради;
10) прийняття рішення
про недовіру сільському, селищному, міському
голові;
11) заслуховування звітів
постійних комісій, керівників виконавчих органів ради та
посадових осіб, яких вона призначає або затверджує;
12) заслуховування повідомлень депутатів про роботу в раді,
виконання ними доручень ради;
13) розгляд запитів
депутатів, прийняття рішень по запитах;
14)
прийняття рішень щодо дострокового припинення повноважень депутата ради в
порядку, встановленому законом;
15) скасування
актів виконавчих органів ради,
які не відповідають Конституції
чи законам України, іншим актам
законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у
межах її повноважень;
16)
прийняття рішення щодо
дострокового припинення повноважень
сільського, селищного, міського голови у випадках,
передбачених цим Законом;
17) визначення відповідно
до закону кількісного складу ради;
18) прийняття
рішення про проведення місцевого референдуму;
19)
прийняття відповідно до законодавства
рішень щодо організації проведення референдумів та виборів
органів державної влади, місцевого самоврядування та сільського,
селищного, міського голови;
20)
прийняття рішень про наділення органів самоорганізації
населення окремими власними повноваженнями
органів місцевого самоврядування, а також про передачу коштів,
матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для їх
здійснення;
21) прийняття рішень про
об'єднання в асоціації або вступ до асоціацій, інших форм
добровільних об'єднань органів місцевого самоврядування та про
вихід з них;
22) затвердження
програм соціально-економічного
та культурного розвитку відповідних
адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань
місцевого самоврядування;
23) затвердження
місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про
виконання відповідного бюджету;
24)
встановлення місцевих податків і зборів та розмірів їх ставок
у межах, визначених законом;
25) утворення
позабюджетних цільових (у тому числі валютних) коштів, затвердження
положень про ці кошти; затвердження звітів про використання
зазначених коштів;
26) прийняття рішень щодо випуску
місцевих позик;
27) прийняття рішень
щодо отримання позик з інших місцевих бюджетів та джерел, а також
щодо передачі коштів з відповідного місцевого
бюджету;
28) прийняття рішень щодо
надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих
податках і зборах;
29) встановлення для
підприємств, установ та організацій, що належать до
комунальної власності відповідних територіальних громад,
розміру частки прибутку, яка підлягає зарахуванню
до місцевого бюджету;
30) прийняття рішень
щодо відчуження відповідно до закону комунального
майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку
об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації;
визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права
комунальної власності; вирішення питань про
придбання в установленому законом порядку приватизованого
майна, про включення до об'єктів комунальної власності майна, відчуженого
у процесі приватизації, договір
купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або
визнано недійсним, про надання у концесію об'єктів права
комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та
перепрофілювання підприємств, установ та організацій
комунальної власності відповідної територіальної громади; ( Пункт 30
частини першої статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом N 997-XIV (
997-14 ) від 16.07.99 )
реорганізація або ліквідація діючих комунальних дошкільних
навчальних закладів, а також дошкільних
навчальних закладів, створених колишніми
сільськогосподарськими колективними та державними
господарствами, допускається лише
за згодою територіальної громади (загальних зборів) села,
селища, міста або на підставі результатів місцевого референдуму; ( Пункт
30 частини першої статті 26 доповнено абзацом згідно із
Законом N 2628-III ( 2628-14 ) від
11.07.2001 )
31)
прийняття рішень про передачу іншим органам
окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до
комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення
меж цих повноважень та умов їх здійснення;
32)
створення у разі необхідності органів і
служб для забезпечення здійснення з іншими суб'єктами
комунальної власності спільних проектів або
спільного фінансування
(утримання)
комунальних підприємств, установ
та організацій, визначення повноважень цих органів
(служб);
33) вирішення
відповідно до законодавства питань про
створення підприємствами
комунальної власності спільних
підприємств, у тому числі з іноземними інвестиціями;
34) вирішення відповідно до закону
питань регулювання земельних відносин;
35) затвердження відповідно до закону ставок
земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у
власності відповідних територіальних громад;
36)
вирішення відповідно до закону питань про надання дозволу на спеціальне
використання природних ресурсів місцевого значення, а також про скасування
такого дозволу;
37) прийняття рішень про
організацію територій і об'єктів природно-заповідного
фонду місцевого значення та інших територій що підлягають
особливій охороні; внесення
пропозицій до відповідних державних органів щодо
оголошення природних та інших об'єктів, що мають екологічну,
історичну, культурну або наукову цінність,
пам'ятками природи, історії або
культури, які охороняються законом;
38)
надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на
території села, селища, міста
нових об'єктів, сфера екологічного впливу
діяльності яких згідно з діючими нормативами
включає відповідну
територію;
( Пункт 39
частини першої статті 26 виключено на підставі
Закону N 1577-IV (
1577-15 ) від
04.03.2004 - дію Закону зупинено
на
2005 рік згідно із Законом N 2285-IV
( 2285-15
) від
23.12.2004
)
40) заслуховування звітів
начальників органів внутрішніх справ про стан
боротьби зі злочинністю, а також керівників
місцевої міліції про стан
громадської безпеки та охорони
громадського
порядку на відповідній території, порушення перед
відповідними органами питання про
звільнення з посад цих керівників у разі визнання їх
діяльності незадовільною; ( Пункт 40 частини першої статті 26 в
редакції Закону N 1577-IV ( 1577-15
)
від 04.03.2004 - дію Закону зупинено на
2005 рік згідно із Законом N 2285-IV ( 2285-15 ) від
23.12.2004 )
41) прийняття рішень з питань адміністративно-територіального устрою в межах і
порядку, визначених цим та іншими законами; ( Офіційне
тлумачення пункту 41 частини першої статті 26 див. в Рішенні
Конституційного Суду N 11-рп/2001 ( v011p710-01 )
від 13.07.2001 )
42) затвердження в
установленому порядку місцевих містобудівних
програм, генеральних планів забудови відповідних
населених пунктів, іншої містобудівної документації;
43) затвердження договорів, укладених сільським, селищним,
міським головою від імені ради, з
питань, віднесених до її виключної
компетенції;
44) встановлення відповідно до
законодавства правил з питань благоустрою території населеного
пункту, забезпечення в ньому чистоти і
порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші
в громадських місцях, за порушення яких передбачено
адміністративну
відповідальність;
45) прийняття у
межах, визначених законом, рішень з питань боротьби зі
стихійним лихом, епідеміями, епізоотіями, за порушення яких передбачено
адміністративну відповідальність;
45-1)
визначення територій, на яких можуть проводитися
потенційно небезпечні заходи в умовах
присутності цивільного населення за участю особового складу
Збройних Сил України, інших військових формувань та
правоохоронних органів з використанням озброєння і
військової техніки; ( Частину першу статті
26 доповнено пунктом 45-1 згідно із Законом N 1419-IV ( 1419-15 ) від
03.02.2004 )
46)
прийняття рішень, пов'язаних із створенням спеціальних вільних
та інших зон, змінами в статусі цих зон,
внесення до відповідних органів пропозицій з цих
питань; надання згоди на
створення таких зон за ініціативою Президента
України або Кабінету Міністрів України;
47)
прийняття рішення про дострокове припинення повноважень
органів територіальної самоорганізації населення
у випадках, передбачених цим Законом;
48)
затвердження статуту територіальної громади;
49)
затвердження відповідно до закону Положення про зміст, опис та
порядок використання символіки територіальної
громади;
50) вирішення відповідно до закону питання
про мову (мови), якою користуються у своїй роботі рада, її
виконавчий орган та яка використовується в офіційних
оголошеннях;
51) надання згоди
на передачу об'єктів з державної у
комунальну власність та прийняття рішень про передачу об'єктів з
комунальної у державну власність, а також щодо придбання об'єктів
державної власності; ( Частину першу статті 26 доповнено пунктом
51 згідно із Законом N 163-XIV (
163-14 ) від 06.10.98, із змінами, внесеними
згідно із Законом N 2182-III ( 2182-14 ) від
21.12.2000 )
52) створення відповідно до
законодавства комунальної аварійно-рятувальної служби. (
Частину першу статті 26 доповнено пунктом 52 згідно
із Законом N 2470-III ( 2470-14
) від
29.05.2001
)
2. Виключно на пленарних
засіданнях міських рад (міст з районним поділом),
крім питань, зазначених у частині першій цієї статті, вирішуються такі
питання:
1) визначення обсягу
і меж повноважень, які здійснюють районні у містах (у
разі їх створення) ради та їх виконавчі органи в інтересах територіальних громад
районів у містах;
2) встановлення
нормативів централізації коштів
від земельного податку на спеціальних бюджетних
рахунках районів міста.
3.
Виключно на пленарних засіданнях міських
(міст, де утворені органи внутрішніх справ) рад, крім питань,
зазначених у частині першій цієї статті, вирішуються такі
питання:
1) утворення, реорганізації або
ліквідації за погодженням з відповідними головними
управліннями, управліннями Міністерства внутрішніх справ України в
Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі
місцевої міліції;
2) погодження
призначення на посади і звільнення з посад керівника
місцевої міліції, начальників структурних підрозділів та дільничних інспекторів
цієї міліції, пропозицій щодо їх заохочення або притягнення до відповідальності.
( Статтю 26 доповнено частиною третьою згідно із Законом N 1577-IV (
1577-15
) від 04.03.2004 -
дію Закону зупинено на 2005 рік згідно із Законом N 2285-IV ( 2285-15 ) від
23.12.2004 )
4. Виключно на пленарних засіданнях сільських, селищних та
міських (міст, де відсутні органи внутрішніх справ)
рад, крім питань, зазначених у частині першій цієї статті,
вирішуються такі питання:
1) внесення на розгляд
районної, обласної ради пропозицій про введення або скорочення
посад працівників місцевої міліції,
погодження призначення на посади і звільнення з посад начальників
структурних підрозділів та дільничних інспекторів цієї
міліції;
2) внесення в установленому
порядку до відповідних органів внутрішніх справ пропозицій про
призначення на посади і звільнення з посад начальників
структурних підрозділів та дільничних
інспекторів місцевої міліції, їх заохочення або
притягнення до відповідальності.
( Статтю 26
доповнено частиною четвертою згідно із Законом N
1577-IV ( 1577-15 ) від
04.03.2004 - дію Закону зупинено на 2005 рік
згідно із Законом N 2285-IV ( 2285-15 ) від
23.12.2004 )
Стаття
22.
Додаткові права Київської міської ради, пов'язані зі здійсненням містом Києвом
столичних функцій
У зв'язку зі здійсненням містом
Києвом функцій столиці України
Київська міська рада та Київська
міська державна адміністрація, кожна в межах
своєї компетенції, встановленої законами України, мають
право:
1) придбавати у власність
жилі і нежилі приміщення, адміністративні,
виробничі та інші об'єкти, що належать до інших форм
власності, якщо вони необхідні для
здійснення містом столичних функцій;
2) встановлювати порядок
утримання та експлуатації об'єктів, розташованих у
місті, та прилеглої до них території, правила
благоустрою, торговельного,
побутового, транспортного,
житлово-комунального
та іншого
соціально-культурного обслуговування, визначати
особливості землекористування та використання інших
природних ресурсів;
3) встановлювати умови
і розміри компенсаційних виплат відповідних органів,
організацій і громадян, що не входять до
складу територіальної громади
міста, на покриття витрат, пов'язаних з використанням
міської інфраструктури;
4) здійснювати управління
об'єктами державної власності, перелік яких
визначається Кабінетом Міністрів України, а також частками
(акціями, паями) акціонерних товариств, розташованих у місті
Києві, які передаються до сфери управління Київської міської державної
адміністрації у встановленому порядку;
5) залучати кошти інвесторів
(забудовників) в порядку пайової участі у
створенні соціальної та
інженерно-транспортної інфраструктури міста за
нормативами, затвердженими Київською міською
радою, з метою поліпшення фінансового
забезпечення комплексної забудови міста;
6) виступати гарантом
вітчизняних та іноземних інвестицій і кредитів, що
надаються підприємствам, майно яких перебуває в
комунальній власності або передано до сфери управління Київської
міської державної адміністрації;
7) здійснювати облік і контроль за
використанням нежитлового фонду державними
органами, підприємствами, установами та
організаціями, які засновані на державній власності, розташованими у місті,
брати участь у вирішенні питань оренди нежилих приміщень, що належать державним
підприємствам, установам та організаціям, в порядку, визначеному Фондом
державного майна України;
8) брати участь в
укладанні міжнародних договорів, що стосуються
міста;
9) здійснювати комплексну державну експертизу
інвестиційних програм та проектів будівництва для розміщення на території
міста Києва об'єктів, що будуватимуться, незалежно від підпорядкування і
форм власності інвесторів і замовників,
обсягів і джерел фінансування;
10)
затверджувати проекти будівництва об'єктів розрахунковою кошторисною
вартістю понад 5 млн. гривень, реалізація яких на
території міста Києва на замовлення міської
адміністрації та районних виконавчих органів здійснюватиметься із залученням
коштів державного та місцевих бюджетів;
11) припиняти право
користування земельними ділянками та іншими
природними ресурсами у випадках,
передбачених чинним законодавством України;
12)
приймати рішення про звільнення самовільно
зайнятих земельних ділянок та знесення самовільно збудованих
будівель та споруд без відшкодування витрат,
здійснених за час незаконного користування;
13) встановлювати,
за поданням відповідних центральних
органів виконавчої влади, більш високі
нормативи екологічної безпеки та плати
за забруднення навколишнього природного
середовища в місті, враховуючи підвищені
вимоги до охорони довкілля столиці;
14) користуватися
у встановленому порядку банками даних
центральних органів, використовувати державні,
в тому числі урядові, системи зв'язку і комунікації,
якщо це необхідно для виконання столичних функцій;
15)
визначати порядок організації та проведення недержавних
масових громадських
заходів політичного, релігійного,
культурно-просвітницького, спортивного, видовищного
та іншого характеру;
16) координувати діяльність підприємств
усіх форм власності щодо енергопостачання
споживачів з метою забезпечення надійного функціонування систем
життєзабезпечення міста.