Tool items
Монтаж щита для будівництва підземних тунелів метро на Виноградар заплановано у березні
Монтаж тунелепрохідницького щита для будівництва тунелів Сирецько-Печерської лінії метро у бік масиву Виноградар заплановано на березень. Про це стало відомо під час засідання постійної комісії Київради з питань транспорту, зв'язку та реклами.
На початку березня щит доставлять на будівельний майданчик майбутньої станції «Мостицька». Протягом місяця відбуватиметься його монтаж. А вже у квітні він розпочне проходку правого тунелю від "Мостицької" у бік станції "Сирець". Проходження траси довжиною 1,3 кілометра триватиме орієнтовно 6 місяців. Після того, як щит "вийде" на поверхню на "Сирці", його демонтують і знову перемістять на "Мостицьку". І звідти щит повторно запустять до "Сирця" тепер уже для прокладення лівого тунелю. Цей процес також триватиме орієнтовно півроку, тобто до середини весни 2021-го.
Одночасно з роботами під землею відбуватиметься будівництво тунелів відкритим способом від "Мостицької" у бік станції "Проспект Правди", а також безпосередньо станційних комплексів.
"На сьогоднішній день будівництво метро на Виноградар – це один із найбільших інфраструктурних проектів для столиці. Кияни мають бути впевнені, що бюджетні кошти витрачаються за призначенням, що внутрішні конфлікти в команді метробуду не вплинуть на строки і дві станції метро будуть здані в експлуатацію вчасно. Тож комісія вирішила затребувати від метробуду звіт про використання бюджетних коштів, і запросимо прокуратуру Києва поінформувати Київраду про стан розслідування", - зазначив голова комісії з питань транспорту Олексій Окопний.
Окрім технічних питань і стану будівництва метро, комісія поцікавилася у метробуду, чи існують ризики зриву строків через внутрішній корпоративний конфлікт. Адже такими ризиками можуть бути рішення судів із повним блокуванням рахунків підприємства чи слідчі дії. Однак "Київметробуд" запевнив, що співпрацює з правоохоронними органами і наразі дотримується плану-графіку робіт. Також підприємство зазначає, що не має заборгованості із заробітної платні перед своїми працівниками, задіяними на будівництві метро, та постачальниками матеріалів і обладнання.
«Київрада готова забезпечувати будівництво метро фінансово, але й метробуд повинен прозоро витрачати бюджетні кошти і звітувати перед громадою. Також бажано встановити на всіх майданчиках веб-камери, щоб кияни могли спостерігати за активністю будівництва онлайн», – зазначає депутат Київради від житлового масиву Виноградар Вадим Сторожук.
Авансовий платіж, який метробуд отримав у 2018 році при укладенні договору з КП «Київський метрополітен», на даному етапі повністю забезпечує фінансування. А ті кошти, що закладені на будівництво метро в міському бюджеті-2020, будуть направлені на розробку проектів і перекладення інженерних мереж, які потрапляють у зону робіт.
Нагадаємо, будівництво метро на Виноградар стартувало в березні 2019 року. Зокрема, будується перша черга: 2 пускові станції – «Мостицька» і «Проспект Правди». Це ділянка протяжністю 3,7 кілометра від станції «Сирець». Загальна кошторисна вартість першої черги становить 6,3 млрд. гривень. Дві станції планується здати в експлуатацію в кінці 2021 року.