Tool items
ПРЕЗИДІЯ 16.05.2005
<--- 16 Мая 16 ч 17 м 04 с ---- Второй стенограф --->
Яловий: Шановні колеги, я прошу вас, займайте місця і будемо працювати з вами. По присутнім у нас: Присяжнюк - є, Поляченко - немає поки що, Гуленко - є, Дейнега – буде, Збуржинський, Бойчук - є, Дрозденко - буде, Гриненко - знає, Черніков - у відрядженні. (Два чоловіки у нас у відрядженні - Черніков і Дейнега). Салюта - буде, Матіко-Бубнова - є, Березніков - є, Пилипишин - не бачу, Карабаєв - є. 7 чоловік - більшість із комісій є.
Список наших депутатських груп, фракцій: Присяжнюк, Мартинюк (немає), Євлах є, Овчар -
<--- 16 Мая 16 ч 20 м 05 с ---- Третий стенограф --->
немає, Збуржинський є, Зубка немає. Хто замість Зубка? Так, Кобринський, Брезвін...
Шановні колеги, більшість членів президії є. Я сподіваюся, що ті, хто ще відсутні, підійдуть. У нас більшість присутніх - члени комісій, можна починати роботу.
Шановні колеги, перш за все, я хотів би вас привітати з усіма святами, вони ще продовжуються. Сьогодні офіційне відкриття Євробачення. Вчора ми святкували "Єврорегіон 2005", позавчора День Європи. Весь цей тиждень буде проходити під знаком "Євробачення", на слідуючому тижні в нас День Києва. Крім того, Київ-театральний і багато ще подій, які будуть відбуватися в нашій столиці в травні, але і 26 буде відбуватися наша сесія Київської міської ради.
Сформований порядок денний цієї сесії, він у мене в руках. Порядок денний досить солідний, в ньому більше ста питань. Тому я буду проходити, як ми домовились з вами, будемо іти по сторінкам. Я хотів би, щоб ви висловлювали свої зауваження, а потім, коли ми пройдемо сформований порядок денний, додаткові, або питання, які не увійшли сюди. Юридичну службу попрошу бути уважними. І я хотів би, щоб все-таки питання по ініціативам було включено в порядок денний, тому, Тетяна Вікторівна, поки є час, поверніться до цього питання, а ми будемо іти поки що по порядку денному.
Перша сторінка проекту сформованого порядку денного роздана вам.
<--- 16 Мая 16 ч 23 м 05 с ---- Второй стенограф --->
На першій сторінці є 8 питань.
"Про затвердження Положення "Про Головне управління житлового господарства виконавчого органу КМДА", готовить комісія Березнікова.
"Внесення змін до рішення Київради "Про дозвіл на створення органів самоорганізації населення будинкових комітетів", комісія Чернікова.
"Про внесення змін до рішення Київради "Про дозвіл на створення органів самоорганізації населення". Тут створення трьох нових комітетів мікрорайонів.
"Про внесення змін до рішення Київради про затвердження Положення "Про комунальний податок у м.Києві".
"Про внесення змін до рішення Київради про визначення порядку організації та проведення в м.Києві недержавних масових громадських заходів політичного, культурно-просвітницького та іншого характеру".
"Про доповнення до рішення Київради "Про затвердження Положень про головне управління, управління та інші структурні підрозділи виконавчого органу Київської міської ради".
По першій сторінці, які є зауваження у членів президії? Немає. Йдемо далі.
По другій сторінці порядку денного - з 9 пункту по 15. А в 15 ще 12 пунктів, це я маю на увазі власність.
Коротенько про встановлення правил користування водними об"єктами для плавання на маломірних судах у м.Києві, готує Гриненко, Про виконання розпорядження Київського міського голови "Про створення комісії по вивченню питань правомірності прийняття рішень Київської міської ради "Про передачу земельних ділянок", про внесення змін до рішення Київської міської ради "Про створення театрально-видовищного закладу культури "Київська мала опера".
Справа в тому, що комісія ще не закінчила свою роботу. В середу ще буде засідання комісії, там понад 100 питань. ... Хто це роздав? Я би не спішив це роздавати, тому що підсумки роботи комісії будуть підведені, мабуть,
<--- 16 Мая 16 ч 26 м 05 с ---- Седьмой стенограф --->
підведені в кінці цього тижня, може до слідуючої сесії скасувати рішення. З’явився цілий ряд пунктів, де вже суди пройшли, суди виграні. Ці пункти потребують уточнень. Там треба буде більш детально і, можливо, що писати не пункти, а самі назви рішень, про які йдеться. Я просив би цей пункт в порядку денному зберегти, а вже конкретна форма доповіді я, мабуть, буду доповідати рішення, по яким ми будемо приймати рішення, вони будуть роздані вам на відміну чи погодження і таке інше. Я не виключаю, що 26 числа ми вже можемо проголосувати і деякі про відміну.
По другій сторінці продовжуємо дивитись. Після малої опери ми говоримо про Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва, це готує комісія Матіко-Бубнової.
13. "Про герб і прапор м.Києва", бо багато в нас критики досить роздається з приводу цього, ще остаточно не вирішено. Це питання треба повернути в порядок денний.
"Про присвоєння звання почесний громадянин м.Києва". Художник І.С.Марчук має право на це. Я думаю, після слова м.Києва треба поставити крапку, тому що там, мабуть, буде не один Марчук почесне звання отримувати, а буде ще хтось. Немає у вас заперечень? "Про присвоєння звання почесний громадянин м.Києва".
Питання власності. 12 питань на цій сторінці.
"Про надання дозволу Генеральній дирекції на знесення та списання з балансу двох нежилих будинків".
"Спеціалізований кабінет підприємств комунально-побутового обслуговування на списання будівлі Бессарабський ринок, на списання автомобіля.
<--- 16 Мая 16 ч 29 м 05 с ---- Третий стенограф --->
"Про згоду на повторний продаж об’єкту незавершеного будівництва на Радянській Україні, 8".
"Про внесення змін до рішення Київради з питань формування комунальної власності м.Києва "Про передачу користування на умовах оренди нежилих приміщень".
"Про зарахування до комунальної власності територіальної громади м.Києва двох комплектів обладнання: акустичний рибозахисний пристрій "Цикада" та робочого проекту акустична рибозахисна система "Цикада".
"Про надання дозволу Службі безпеки України на демонтаж бойлерної на Лук"янівській".
"Про надання згоди на безкоштовне, безоплатне прийняття до комунальної власності мережі зовнішнього освітлення".
По другій сторінці, які є зауваження у членів президії? Можна погодитись з порядком денним таким? Ідемо далі.
Третя сторінка. По питанням власності: п.13 – п.22.
Зокрема "Про надання згоди Національному Київо-Печерському історико-культурному заповіднику на передачу в безоплатне користування нерухомого майна на вул.Січневого повстання, 21".
"Про надання згоди на передачу державній власності у комунальну власність територіальної громади м.Києва вузлової поліклініки в станції Південно-Західної залізниці на вул.Нижній вал у Подільському районі".
"Про внесення змін до рішення Київської міської ради "Про питання забезпечення функціонування комунального підприємства „Водно-інформаційний центр".
"Про передачу у власність товариству з обмеженою відповідальністю "Меблі логістик" прибудови, 6/5, літ. „в” до нежилого будинку 6/5, літ.”б” у Шевченківському районі м.Києва". Тільки не вказана адреса.
"Про передачу в оренду цілісно-майнових комплексів кінотеатрів".
"Про надання дозволу Київській міській онкологічній лікарні на знесення споруд по вул.Верховинній, 69 у Святошинському районі м.Києва".
"Про надання дозволу Київській міській клінічній лікарні № 14 на знесення складського приміщення на вул.Зоологічній, 3".
"Про доповнення до рішення Київради "Про передачу в наймооренду цілісного майнового комплексу
<--- 16 Мая 16 ч 32 м 05 с ---- Второй стенограф --->
комунального підприємства "Київміськоформлення".
"Про дозвіл комунальному підприємству "Генеральна дирекція Київської міської ради з обслуговування іноземних представництв" на збільшення частки у статутному фонді ЗАТ "Волгодонська судноплавна компанія".
По власності які питання є?
Карабаєв: ... Дуже тихо... провести нараду щодо визначення, що ми будемо робити з цими кінотеатрами. Пройшов час, ми це не зробили і питання залишається в тому самому вигляді, в якому було.
Головуючий: Прошу, Владислав Францович.
Збуржинський: ... Проекти рішень Київради - це за рішенням судів. Ми не можемо вгамувати час, тому що виконавець, ці три інстанції суду Головним управлінням Київради програно. Ми повинні це зробити рішенням сесії Київради. Друга справа, що ми там поправили і ми без права відчуження записали строки і без права профілю, не міняти профіль. юристи знають це питання. Я думаю, що треба приймати рішення, тому що будуть претензії до Київради по виконавцям.
Яловий: Ми подивимося по цьому питанню. Я все-таки на позиції того, що нараду ми проведемо обов"язково до сесії. Я подивлюся, коли це можна зробити в найближчі 2-3 дні. Ми уважно ще раз подивимося це питання.
По цьому блоку власності - 3 сторінка, з 13 по 22, прошу Присяжнюк.
Присяжнюк: ... Дуже тихо... На превеликий жаль, у мене цих рішень немає. По "Київміськоформленню" минулого разу у нас були читання і т.д. Тепер я дивлюся. Що значить збільшення частки у статутному фонді? У нас на комісії цього не було, тобто 21, 22 питання більше детально поясніть.
Головач: По 21 - "Київміськоформлення". Збиралася робоча група, прийшли до висновку, що
<--- 16 Мая 16 ч 35 м 05 с ---- Третий стенограф --->
там треба підготувати не внесення змін, а підготувати нову редакцію проекту рішення. Подивились початковий варіант, відправили на доопрацювання і тому буде нова редакція рішення. Вона буде на сесію готова.
Яловий: В мене прохання тоді до Володимира Костянтиновича, час ще є, подивіться спільно з Головачом. Є генеральна дирекція. Кривонос, розглянте уважно це питання.
Доповідач: П.22 "Волгодонська судноплавна компанія" Це рішення розглядалося в грудні і січні, але було розглянуто і на президії, але юристи не завізували, тому що був мораторій на відчуження і входження в створення таких підприємств в уставні фонди збільшення. Тому це питання, будемо говорити, три місяці. На сьогодні юристи завізували, виносимо на президію.
Суть питання в тому, що двома знаннями входимо в уставний фонд, збільшуємо 10% в це спільне підприємство - акціонерне товариство "Волгодонська судноплавна компанія".
З зали: По суті іде відчуження майна територіальної громади. Я так розумію?
Доповідач: Так ви розумієте.
З зали: Який сенс, що нам судноплавна компанія дає, чи якісь дивіденди, чи ще щось? Ми не розглядали це на комісії.
(Дуже тихо).
Яловий: Тут немає комісії по власності, яка не може пояснити.
Доповідач: З яких пір Генеральна дирекція робить подання. Вони що, суб"єкт подання? У нас може подання робити тільки виконавчий орган в особі заступника, або комісії, або депутати. Все. А в нас, що? Комунальні підприємства суб"єкти подання?
Яловий: Що ви пропонуєте?
Доповідач: Я пропоную зняти це питання.
Яловий: Добре. Немає інших пропозицій? Зняли це питання.
Доповідач: Додаткове питання. Ваше доручення, віза юристів є "Про надання згоди надходження до складу комунальної корпорації "Київавтодор" на правах асоційованих членів.
<--- 16 Мая 16 ч 38 м 05 с ---- Седьмой стенограф --->
Переліки: містобудівельний загін 112 "Містобуд", "Монтекс", "Інженерінг" асоційоване, комісія розглядала, юристи завізували, ви завізували. Прохання Жукова, щоб охватити більше структури, це на громадських початках, ні відчуження, нічого тут не відбувається. Прошу підтримати.
Яловий: Давайте погодимось.
"Про питання містобудування та архітектури".
Головач: На попередній сесії у нас були два рішення, які прийняті за основу: "Про врахування громадських інтересів та захист прав громадян при здійсненні містобудівної діяльності" і "Про порядок обговорення містобудівної документації", буквально в п"ятницю. Ще надійшли останні зауваження, і тому ми не встигли врахувати ті зауваження. Вони за основу проголосовані, тому є прохання їх включити, вони будуть підготовлені і роздані по комісіям – це остаточна редакція, яка буде доопрацьована.
І ще одне рішення у нас було знято - "Про забезпечення населення місцями для паркування автотранспорту". Воно доопрацьовано з урахуванням зауважень, висловлених міським головою. Там один пункт добавили, щоб розробити програму, і внести на затвердження сесії Київради схему розвитку транспорту, яка була вже заслухана на апаратній нараді, і заслуховувалась в нас на комісії. Тому є пропозиція його внести з доопрацюванням цих зауважень, воно вже на сесії розглядалось.
Яловий: В мене одне запитання по тим пропозиціям, що ви вносите. Є якісь - не погодження, не розгляд, і т.ін.
Головач: Нічого немає, тільки врахування тих зауважень і пропозицій, які були попередні всі.
Доповідач: Я не можу зрозуміти про внесення змін до документів.
Головач: Це наступне запитання. Я просто ці прошу включити, ті що я назвав, ті, що за основу проголосовані, а це ми зараз окремо розглянемо.
<--- 16 Мая 16 ч 41 м 05 с ---- Второй стенограф --->
Присяжнюк: Спочатку це поясніть.
Головач: А потім перший розглянути.
Яловий: Так що ми конкретно вносимо? Давайте вносити по одному.
Головач: По одному я називаю.
"Про врахування громадських інтересів та захист прав громадян при здійсненні містобудівної ... "
Яловий: Рішення, яке ми з вами прийняли за основу.
Головач: І наступне за основу прийняти - "Про порядок обговорення містобудівної документації".
Яловий: Чого вони не включені до порядку денного?
Головач: Було прийнято рішення - подати зауваження і пропозиції, буквально в п"ятницю принесли зауваження і пропозиції. Іванченко приніс свій альтернативний варіант.
Яловий: Немає заперечень у членів президії? Це ті два рішення, які прийняті за основу.
Головач: Ще одне, яке на сесії - "Про забезпечення населення місцями зберігання автотранспорту". Омельченко особисто знімав і сказав - доопрацювати з урахуванням висловлених ...
Яловий: Воно доопрацьоване?
Головач: Його доопрацювали, ми внесли зміни туди. Воно у вас є в папках, на сесії слухали.
Яловий: Чого ж ви не поцікавилися? Воно на сесії було. Я думаю так, як воно розглядалося і було знято, візьміть його. Ми, в принципі, можемо і на сесії зняти, але не включати його, я думаю, що це буде неправильно. Я прошу підтримати ці три питання і включимо.
Тепер по цьому питанню, яке тут є.
Головач: Дуже тихо... Давайте по загальному, а потім по дорученню Президента.
Яловий: Доручення Президента я сам зачитаю.
"Про питання внесення змін до документа, що посвідчують право на земельну ділянку".
Головач: У нас виникають досить багато питань, коли є технічні зміни в документах, і необхідно вносити зміни. Виникає питання, чи його необхідно виносити на розгляд сесії, чи його виносити в скороченому варіанті. Звернення повинно бути. Наприклад, змінилося прізвище, ім"я, там по тексту подивитися, змінилася назва підприємства, організації, якій була надана ділянка. Чи потрібно це вносити на рішення сесії?
Яловий: Я не бачу візи юристів тут, візи Поляченка.
<--- 16 Мая 16 ч 44 м 05 с ---- Второй стенограф --->
Ви бачили це, Тетяно Вікторівно? В принципі, документ потрібний, безумовно. Я думаю, що це й для зручності, перш за все киянам, я так розумію.
Головач: Тут деякі побоюються, що це буде переуступка. Переуступку роблять без Київради, міняється засновник і не треба нічого міняти.
Яловий: Це більш нотаріальне, юридичне питання, чи яке? Віктор Захарович, по цьому рішенню "Про питання внесення змін до документів, що посвідчують право на земельну ділянку".
Щербаков: Чем вызвана необходимость этого решения? Практикой. Если мы помним, у нас здесь были случаи, когда по физическим лицам, например, человек ходил, мы знаем, как долго он ходил. Наконец получил земельный участок, Киеврада приняла выделить ему в собственность, и он, в результате хождений, умер. У нас такие случаи были. Акт не успели выдать. Если бы успел он получить акт, а потом умереть, то нотариус никого не спрашивая, выписал бы на него свидетельство права на спадщину, и закончилось, а данная ситуация, например, - акт не выдали, но участок выдан. Что мы говорим? По закону в Цивильном кодексе право на наследство перешло. Мы не знаем, кто наследники, поэтому, если будет решение суда, решение суда получить легче, чем решение Киеврады. Это я говорю точно, поэтому человек приходит в Киевраду, подает заявление, где пишет, что вот у меня есть решение суда, я являюсь наследником своих родителей, прошу оформить на меня Государственный акт. Есть решение суда, который сказал, что он наследник. Чего его нам запускать по кругу и подтверждать, кто прав, которому по закону принадлежит.
Второй случай - по юридическим лицам. Там реорганизация предполагает различные варианты: злиття, поділ, виділення і т.д. Здесь новый вариант, который сейчас, буквально полчаса назад, отработали с Киевземом. Там остается только один вариант, когда реорганизуется из одной организационно-правовой формы в другую, и при этом код не меняется, идентификационный, например, было дочернее предприятие. Я говорю, почему дочернее предприятие, привожу пример. По новому Цивильному и Хозяйственному кодексу все субъекты, каждое юридическое лицо может иметь право иметь только одно дочернее предприятие. Это новелла, которая была введена
<--- 16 Мая 16 ч 47 м 05 с ---- Седьмой стенограф --->
в этом кодексе. До этого существовало ограничение, не существовала и поэтому ТОВ могло иметь несколько ...(нерозборчиво). Стал вопрос, что с ними делать, то все эти дочерние предприятия все, кроме одного, должны реорганизоваться в другую форму, например, частное предприятие, или ТОВ, или ЗАТ. Код не меняется, все осталось тоже, земельный участок не меняется, границы, размеры, срок аренды, плата, ничего не меняется. Меняется только суть свидетельства регистрации, поэтому здесь в новом варианте, который здесь есть отработан, этот момент уточнен и говориться, что за выводами Главного управления земельных ресурсов - просто на основании заявления вносятся изменения.
Яловий: В мене є пропозиція включити це питання в порядок денний. Юристи повинні дуже прискіпливо опрацювати ці питання, можливо провести юридичну експертизу.
Щербаков: Предлагается на сессию вынести, когда будут визы абсолютно всех.
Доповідач: Не заперечуючи в цілому, що є питання, потрібно відмітити по ходу, те що сказав Щербаков. По-перше, право власності (дуже тихо..)
Яловий: Він сказав Київради рішення, тільки після суду, тобто він в святах зрозумів.
Щербаков: Я предлагаю все эти моменты обсуждать на сессии. Что касается размера оплаты за землю, она у нас установлена, в зависимости функционального назначения объекта. Если это не жилой дом, то у него одна арендная плата, если жилой - другая. Но не зависит это от того, кто строит или эксплуатирует жилой дом: ВАТ или ЗАТ, ТОВ или объединение співвласників, громадян. Если это жилой дом всем 0,03%, если это нежилой дом 1,5%-3% в зависимости от вида
<--- 16 Мая 16 ч 50 м 05 с ---- Третий стенограф --->
деятельности, от функционального назначения объекта. Ну ни как ни от формы.
Яловий: Члени президії, ви погоджуєтесь, що при юридичному оформленні і візах юристів, ми можемо розглядати це питання. В порядку денному залишається.
Ідемо далі. Питання землекористування.
Перед тим, як перейти до питань землекористування, я вас хочу познайомити з дорученням Президента України, яке надано Прем’єр-Міністру, голові ради міністрів Республіки Крим, уряду Київської міської та Севастопольської, головам обласних та державних адміністрацій, рекомендувати органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування на період проведення комплексної перевірки додержання вимог законодавства, реалізації державної політики у сфері раціонального використання та охорони земель, яка проводиться відповідно до розпорядження Президента від 20 квітня 2005 року № 985, до 30 червня 2005 року утриматись від прийняття рішення з питань, що стосуються вилучення, надання земельних ділянок у м.Києві, в обласних центрах, на території південного узбережжя Криму, а також земель природного заповідного фонду оздоровчого та рекреаційного призначення, лісового, водного фонду на всій території України.
Порошенко - організувати розгляд на засіданні ради Національної безпеки оборони України питання "Про невідкладні заходи щодо усунення порушень законодавства у сфері земельних відносин та стабілізації суспільно-політичної ситуації АРК". Термін 20 травня 2005 року.
При проведення комплексної перевірки додержання вимог законодавства, реалізації державної політики у сфері раціонального використання землі внести пропозицію щодо заходів, необхідних для поліпшення інвестиційного клімату на південному узбережжі Криму до 20 травня. Це Матвієнку.
Ігнатенку, Сташуку, Матвієнку внести пропозицію щодо розробки Державної програми "Морський берег Криму", передбачивши заходи щодо поліпшення економічної ситуації на південному узбережжі Криму, забезпечення вільного доступу громадян до морського узбережжя. Термін до 30 травня 2005 року.
Контроль за виконанням цього доручення покласти на секретаря ради Національної безпеки оборони України, голову комісії з перевірки і додержання вимог законодавства, реалізації державної політики у сфері раціонального використання та охорони земель Петра Порошенка.
Президент України Ющенко, 11 травня 2005 року.
Хто бажає висловиться?
Прошу, Головач.
Головач: Ми звернення Президента розглядали на комісії з питань містобудування. Я був присутній на комісії з питань землекористування. По-перше, не буду коментувати
<--- 16 Мая 16 ч 53 м 05 с ---- Седьмой стенограф --->
зміст, наскільки воно співвідноситься із повноваженням місцевого самоврядування. Для того, щоб воно і політично було виконано, я пропоную таке: коли ми будемо розглядати земельні питання, то прийняти наступне рішення Київради. Ми не повинні зупиняти розгляд питань земельних, немає ніяких підстав їх зупиняти.
Рішення Київради з питань землекористування і містобудування щодо надання земельних ділянок набувають чинності з 30 червня 2005 року з урахуванням результатів перевірки такої (за текстом) тієї перевірки, що проводиться. Буде проведена перевірка, виявлені будуть порушення. Тоді ми ці речі врахуємо, і вони набудуть чинності.
Тепер питання дискусійне. Ми прийняли за основу запровадження конкурентних засад. Я би пропонував зупинити з 01.06.2005 року прийом клопотань (заяв) "Про надання земельних ділянок" до запровадження конкурентних засад, їх надання. В першій половині червня максимально та, можливо, в перший четвер червня провести окрему сесію, де розглянути конкурентні засади у повному обсязі, щоб це було окреме засідання президії, сесії, і це прийняте рішення зобов’язувало нас його приймати.
Що нижче подали в земельних питаннях, самого свідчення того, як не треба виконувати розпорядження Президента. Ніякого принципу, крім принципу особистого підходу, я тут не знайшов у цьому підході.
П.8, п.26, п.27, п.31, п.32 і т.д., де абсолютно вибірково, ніякої логіки не має. Всі ті, що пройшли комісії, належним чином оформлені, вони повинні бути розглянуті в повному обсязі. У Президента в дорученні не має гуртожитків, у нього є в цілому надання ділянок.
<--- 16 Мая 16 ч 56 м 05 с ---- Седьмой стенограф --->
Яловий: Ваша пропозиція зводиться до слідуючого, щоб розглядати земельні питання. І якщо вони відповідають чинному законодавству, нашому Регламенту, і не має в них, на наш погляд, порушень, приймати їх на сесії. Але поставити умову, що вони повинні набувати чинності після 30 червня, як виключення.
І друга пропозиція, що я зрозумів. З 1 червня припинити прийняття заяв на виділення землі, крім фізичних осіб, поза межами конкурсу або аукціону. Оце така пропозиція.
Петік: Дуже тихо.... 37 днів. Мені здається, що можна просто призначити сесію, яка буде розглядати земельні питання, на 1 липня. Ми таким чином не будемо вступати в суперечку, що хтось може оскаржити в суді, якесь обмеження на вступ по строках набуття чинності рішення - те, що запропонував в першій частині Головач, відповідає Закону. В другій, як раз можуть оскаржити заявники, які не мають ще документу, який би регулював якось інакше той порядок надання землі, який існує на цю секунду, а ми раптом обмежимо прийняття заявок. Треба спочатку ухвалити порядок, яким і буде визначено інший порядок прийняття заявок та їх розгляду.
Яловий: Давайте тоді 26 травня приймемо рішення про конкурентні засади виділення землі в м.Києві. Давайте готувати це рішення на 26 травня.
Виникають деякі питання. У нас є цілий ряд проектів рішень, які готувались не один рік, які розроблялися проекти, робилися..., тому це треба враховувати безумовно. Пропозиція була така - 26 травня розглянути питання про конкурентні засади, щоб з 1 червня
<--- 16 Мая 16 ч 59 м 05 с ---- Второй стенограф --->
прийняття заяви по землі, щоб не займатися цим. Я думаю, що це буде неправильно, дійсно, можуть оскаржити. Скажуть, на якій підставі заявки не приймають, а у вас є регламент, пов’язаний з ними і таке інше.
Друге питання. Була така пропозиція - розглядати ці всі рішення по землі, які є сьогодні, і ввести їх в дію, або підписати після 30 червня (ті всі, що пройшли або пройдуть, що будуть прийняті на сесії). З іншого боку, після 30 червня всі ж приймають тоді. Ми ж плануємо після 10 липня все ж таки відпустку. Якщо ми відкладемо до 30 червня, то я сумніваюся, що ми тоді до відпустки поприймаємо рішення. А тут є рішення по продажу землі, багато, які, так сказати, дають до бюджету і в першому півріччі, на які ми розраховуємо. Там близько 200 млн. чи 300 млн.грн., які повинні поступити в бюджет міста.
Головач: Ми або ні одного не приймаємо, або приймаємо всі, які пройшли належним чином всі комісії.
Яловий: Я думаю, що ми повинні приймати всі рішення, які законним чином оформлені, і по яким не виникають заперечення у депутатів, і будуть проголосовані на сесії. Я так вважаю це питання.
Шановний Володимире Аврумовичу. Я думаю, що ми, безумовно, повинні прислуховуватися до думки міського голови, але все-таки рішення приймається сесією, це перше. По-друге, у нас з вами є доручення Президента, яке рекомендує на сьогоднішній день. Тобто таким чином, навіть, Президент, він розуміє, що є місцеве самоврядування, яке остаточно приймає рішення на сесії голосуванням при умові відсутності порушення закону і регламенту.
Прошу, Щербаков.
Щербаков: ... Дуже тихо ...
Яловий: Тут написано: стосується вилучення та надання земельних ділянок у м.Києві, обласних центрах і т.д.
<--- 16 Мая 17 ч 02 м 05 с ---- Третий стенограф --->
(Дуже тихо).
Яловий: Прошу, Присяжнюк.
Присяжнюк: Я так розумію, що ця рекомендація Президента пов"язана, мабуть з тим, що він думає, що якась корупція при виділенні, порушення законодавства і т.д., і найкращий шлях для того, щоб це не робити, - припинити цю діяльність. Тоді ніяких порушень не буде, враховуючи, що є в нас ще маса порушень і в інших видах діяльності. Тому ми могли б рекомендувати виконавчому органу припинити всяку діяльність, що призведе до припинення корупції. І тоді ми можемо гарантувати, що корупція в м.Києві відсутня. Оскільки немає діяльності, немає і корупції.
Яловий: Тут мова йде про час перевірки до 30 червня.
Прошу, Карабаєв.
Карабаєв: Для мене не все так однозначно, як для Володимира Володимировича. І я, по-перше, підтримую Щербакова, що я вважаю, що можна продавати землю. А друге, я просив би все-таки питання, що стосується відведення земельних ділянок в зелених зонах і в водоохоронних зонах, і в землях проти заповідного фонду, все-таки накласти на них мораторій.
Яловий: Я вам скажу, що комісія, наприклад, яка засідала на тому тижні, потім скаргами, які надходили з ряду громадських організацій, в тому числі так званого фонду "Спасіння" м.Києва. Ми, розглядаючи ці питання, прийшли до висновку, і будемо рекомендувати сесії накласти мораторій, і раді, і виконавчому органу, наприклад, в Пущі-Водиці до закінчення розробки ПДБ цієї території. Така ж сама ситуація по островам м.Києва, які знаходяться в межах м.Києва, і по деяким зеленим зонам, тобто тут вже таке співпадіння позицій є, тому що на цій комісії присутні більшість, значна частина керівників, і в тому числі і екологічних наших управлінь, земельного управління, юридичних і т.ін.,
<--- 16 Мая 17 ч 05 м 05 с ---- Третий стенограф --->
які вже є на сьогоднішній день, і ми прийшли до такого висновку. Будемо конкретно розглядати питання?
(Шумно в залі).
Яловий: В мене 103 питання.
Гуленко: Комісія, яка подавала справи. Мене не цікавить зовсім жодна справа. Але подавалося, було 138 справ, потім ще були добавлені - 149 справ. Тоді їх треба всі розглядати. Якщо не розглядати, тому що залишено тільки там 103 справи. Як тоді?
Яловий: Хто коригував?
Гуленко: Я не знаю, хто коригував.
Яловий: Значить не 103 питання, а 138 питань. Звідки 149 питань, Дмитро Йосипович?
Гуленко: 149 справ, які надані в організаційний відділ.
З зали: Є пропозиція - або ні одну не розглядаємо, або всі. Давайте ще одну президію проведемо.
Яловий: Я тоді ставлю питання на президію. Хто за те, щоб розглядати зараз в порядку денному, точніше формувати порядок денний по земельним питанням?
З зали: Що станеться, якщо, дійсно, відкладемо на місяць розгляд питань? Ми так багато раз робили.
Яловий: В мене така пропозиція. Залишити в цьому порядку денному тільки продажні питання.
З зали: Ні, всі зняти.
Яловий: Чому продавати землю не треба?
<--- 16 Мая 17 ч 08 м 05 с ---- Седьмой стенограф --->
Странніков: Ми забули ще одну категорію справ, яка так само наповнює бюджет. Тобто ті справи, що йдуть на продаж, там в них вже є договори-оренди. Але ще є велика кількість справ, яка дається зараз в оренду на рік, і люди вже сплачують авансові платежі, і це теж немаленький внесок до міського бюджету. Аванс сплачується, а міська рада рішення не приймає - або повертати цей аванс, або приймати рішення відповідне. І таких справ немало.
Дуже слушна пропозиція є Головача. Винести на сесію ті справи, при яких є підстави, щоб їх виносити. Справи, які оформлені у встановленому порядку, але ввести в дію ці рішення з 30 червня. Я думаю, що міський голова не буде їх підписувати до 30 червня.
(Дуже тихо..)
Яловий: Конкретно сказано, від вилучення і надання. Продажу це не стосується.
<--- 16 Мая 17 ч 11 м 05 с ---- Второй стенограф --->
... Дуже тихо ...
Яловий: Прошу, Головач.
Головач: Давайте ми не будемо лукавити і будемо трохи щирішими один перед одним. Наповнює бюджет все: люба підприємницька, господарська діяльність, оренда наповнює ще більше, чим продаж, бюджет все наповнює. Це один, так би сказати, не зовсім щирий тезис. Там досить розбиралися: де надання, де вилучення. Так, нічого там не розбиралися. Надання і вилучення - там не розбиралися з цим питанням, воно видно по тексту, що не зовсім узгоджується. Один сидить і думає - моя справа готова, чи не готова. Повинно питання бути так: або ми розглядаємо або не розглядаємо. Ті, хто готував цю пачку, теж по-своєму тлумачать, я ж передивився тут, і ви можете передивиться. І то - або ми не розглядаємо ні одного... Я пропоную той проект рішення, що набуває чинності з 30. Коли ми...
Присяжнюк: Так який сенс розглядати його, щоб воно вступало 30, якщо ми 30 його розглянемо.
Головач: Ти знаєш, коли ми будемо 30 розглядати? Це буде півтисячі справ...
Яловий: Все питання в тому, що якщо ми не будемо розглядати до 30 чи до 1 липня, то значить ми їх перенесемо на осінь, тому що ми не будемо в змозі розглядати питання всі, або повинні працювати тоді тиждень, будемо без перерви.
Головач: Там же питань буде куча.
Яловий: Прошу, Карабаєв.
Карабаєв: Нам ніхто не забороняє в липні працювати хоча б кожний день, і поки ми не завершимо - не закінчувати сесію. В чому проблема? Не бачу проблем.
Яловий: Юристи пояснюють -
<--- 16 Мая 17 ч 14 м 05 с ---- Седьмой стенограф --->
рішення Київради набувають чинності тільки після підписання Київським міським головою.
Гриненко: Не треба вступати на конфронтацію з Президентом. Ви знаєте, що оточення Президента і так має свої види на нашу сесію, на депутатський корпус, на міського голову.
Яловий: Коли мені розказують, що Адміністрація Президента має вигляди на сесію, на депутатів, я просив би так не оскорбляти.
Гриненко: Ви читайте пресу, там все написано.
Яловий: Я читаю пресу, дивлюсь телебачення. В мене теж є думки такі самі.
Гриненко: Я вважаю, що не треба розглядати це земельне питання, бо якщо ми будемо робити - це тільки буде не на користь Київраді, тому що люди думають, що ми навмисно це робимо. Є місяць, давайте ще раз подивимось, у нас є 100 справ, які треба переглянути, і це питання треба вирішити.
Бойчук: Дуже актуальне питання, тому моя думка - ми повинні прийняти рішення. Чому ми до Присяжнюка не прислуховуємось? Сьогодні розглядати і прийняти рішення з 30 травня, воно ні якої сили не буде мати. Не розглядати земельне питання на сесії, за виключенням, якщо це буде питання суто для м.Києва.
<--- 16 Мая 17 ч 17 м 05 с ---- Третий стенограф --->
Доповідач: Ми ж поважаємо владу, ми знаємо, що таке президент, як до цього потрібно відноситись, хто такий Президент, як до цього потрібно відноситись. Але зважаючи на те, що є, дійсно, питання, без яких може така скластися ситуація, місто не обійдеться. Ми підготували обґрунтування і лист на ім"я Президента на це доручення, і Олександр Олександрович має зустрітися з ним. І в порядку виключення погодити з ним певний перелік справ, які розглянути все-таки на тій сесії. Буде погодження, ми винесемо. А сьогодні я пропоную повністю сформувати порядок денний, на день сесії ми визначимося, які питання будемо розглядати, а які ні.
Яловий: Депутати визначать, чи розглядати на сесії, чи не розглядати, заслухавши аргументи всіх нас.
Прошу, Товстий, 44.
Товстий: Головач за що говорить, що ті справи, які були розглянуті в комісіях, чомусь сьогодні в списку, який поданий на розгляд президії, немає якоїсь кількості справ. Він не питає, хто їх викинув, з якої причини? І давайте так: всі справи, які подаються, вони розглянуті в комісіях, по ним проведена відповідна робота, якщо потрібно, якщо є якісь сумніви... Хто їх викинув? Питання напевно до секретаріату. Хто викинув ті справи? Гуленко говорить: не знаю. Хто тоді?
Моя позиція по цьому питанню. Якщо не розглядати, то не розглядати абсолютно ні однієї справи, яка стосується земельних питань.
Яловий: Я приношу вибачення, ми розберемося, хто це робив і зробимо зауваження.
Прошу, Новак, 11.
Новак: Справа в тому, що ми повинні вирішити це питання принципово. Або ми, дійсно, не даємо нікому розглядати жодного рішення. Не будемо виділяти, що справи на продаж можемо розглядати, бо слово "продаж" там є продаж. Продаж - є віддання назавжди. Це тільки цим і відрізняється. І
<--- 16 Мая 17 ч 20 м 05 с ---- Второй стенограф --->
те, що порадили юристи, що рішення вступає в дію, коли підписав Київський міський голова, тому не треба робити цього протиріччя, що погана Київська міська рада, не слухається рекомендацій Президента, а хороший міський голова рішенням підписав, бо послухався рекомендації Президента. Тому треба нам вирішити питання і тоді прийняти рішення сесії, що рішення вступають в силу при позитивній перевірці або з 30, але ми тоді приймаємо рішення Київради, або зовсім не розглядаємо ми цього. Шляхом голосування ми повинні визначитися на сесії, тому що президія має рішення рекомендаційного характеру, і все рівно це питання повинна розглядати сесія, чи дослухалися ми цих рекомендацій, чи ні. Я теж так думаю.
Яловий: Правильно. Тільки з одним я не можу погодитися, я вас поправлю. Є вилучення земельних ділянок, є надання, а є відчуження. Так от відчуження і є продаж. Тому про відчуження мова тут не йде.
Новак: Тут можна спорити, бо це юридичні терміни, тому що надання – це і передача, і продаж, все це вилучення - і є надання.
Яловий: Надання - це надання, а відчуження - це відчуження, продаж - це відчуження. Нехай мене юристи поправлять, в чому я не прав. Я розумію, що продаж не входить в цей ...
Новак: Але ж надання може бути шляхом відчуження.
Яловий: Прошу, Парцхаладзе.
Парцхаладзе: У меня предложение - все вопросы перенести до 30 июня, а за это время мы как раз проработаем проект на конкурентных условиях, и я думаю, что те вопросы, которые у нас прошли, мы потом специально соберемся. Я думаю, что тысяча вопросов - тысячу за одну сессию проголосуем.
Яловий: Я думаю, що ми 26 травня приймемо рішення по конкурентним засадам.
Парцхаладзе: Я думаю, что это будет нужно делать только потому, что уже общественное мнение негативно смотрит на нас...
Яловий: Безумовно, я вас повністю підтримую.
Прошу, Борисов.
Борисов: Я хотів би, щоб ми все ж таки, дійсно, враховували ситуацію, що в державі є Президент і керує він, підписує подібного роду доручення - то це говорить про те, що ситуація з наданням земельних ділянок в державі Україна, а не тільки в м.Києві, якась там окрема
<--- 16 Мая 17 ч 23 м 05 с ---- Седьмой стенограф --->
ситуація.
Яловий: Це ж виникло під час диспуту з Кримом.
Борисов: В державі Україна, дійсно, жахлива, і тим мотивом, який побудує Президент, зробити подібного роду доручення, так співпало. Це ситуація з аналізом надання земель і вивчення ситуації в першому читанні на південному узбережжі Криму, Одещині, а потім виникла ситуація, коли більш глибоко почали вивчати надання престижних земельних ділянок. Я маю на увазі в обласних центрах, м.Києві, в прилеглих до обласних центрів м.Києва територій. Тому і виникло таке доручення. Ми - Київрада, як орган, який є в структурі органів місцевого самоврядування органом представницьким, і які б ми в своїх рішеннях, приймаючи декларували, що ми піддержуємо дії, ідеї, побажання Президента Ющенка, повинні бути послідовними, не тільки декларуючи, що ми підтримаємо якісь ефемерні дії, а ми підтримуємо і конкретні пропозиції, конкретні прохання Президента. А вони заформалізовані в зверненні, в тому числі і до нас.
Ми з вами всі знаємо, що на сьогоднішній день джерелом надходжень до спеціального фонду міського бюджету, одним із основних є кошти від продажу земельних ділянок, які ми з вами здійснюємо, і документи на продаж готує Головне управління земельних ресурсів. Є і інша ситуація. В бюджеті записано: 143 млн. надходжень до спеціального фонду міського бюджету від здійснення інвестиційних конкурсів, де земельне питання є одним з безумовних питань вирішення інвестиційних конкурсів.
<--- 16 Мая 17 ч 26 м 05 с ---- Третий стенограф --->
Тому я б просив, щоб ми все-таки з вами зробили декілька дій.
Перше. Ми прийняли рішення про надання земельних ділянок на конкурентних засадах, тому що ми всі чули в останніх інтерв’ю, виступах Президента, особливо, коли він був у Криму, він каже: я хотів би, як людина, як конкретна фізична особа, купити 6 соток землі в чудовому куточку на південному узбережжі Криму на аукціоні. Тобто ми пропонуємо в м.Києві не купити Президенту 6 соток, а прийняти рішення про застосування надання земельних ділянок на конкурентних засадах, бо це найпрозоріший механізм. Тим самим, розуміючи таким чином, і доручення Президента, і його виступи, які він публічно, або слова, які він публічно виказував в своїх інтерв’ю, що таке конкуренті засади. Я не буду розшифровувати. Треба прийняти рішення, що стосується надання земельних ділянок - ті, які пройшли всі експертизи, весь той перелік. Я так думаю, щоб ми могли і до 30 червня почекати, крім об"єктів, які носять соціальне навантаження. Я маю на увазі "Бювет", я маю на увазі ТПРП, які ми там підписували, бо "Київенерго" треба їх будувати, дитячі садочки, школи. Тобто, це не є інвестиційно-привабливими об"єктами, тобто це ті об"єкти, які будуються за кошти міського бюджету.
Тому, якби ми з вами прийняли таке рішення, я думаю, що воно б задовольнило і Президента України, бо сприйняли його прохання і виконали його доручення, і в тій, чи іншій мірі, не зупинило плідну роботу Київської міської ради по наданню та вилученню земель територіальної громади м.Києва.
Яловий: Прошу, Карабаєв, 37.
Карабаєв: Вже було три пропозиції. Тому я пропоную голосувати за одну, за другу, чи за третю. Це перше.
Друге. Мені здається, що все-таки було б ... (шум з зали)...
<--- 16 Мая 17 ч 29 м 05 с ---- Седьмой стенограф --->
Карабаєв: Дорадчий голос в нас є, ми можемо дати свою пропозицію. Якщо ми зараз не виносимо рішення про ті 100 справ, які ми повинні або відмінити, або затвердити, зараз було би просто нерозумно не послухати Президента і розглядати земельні питання.
Щербаков: (дуже тихо...)
Яловий: Рекомендувати органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування в період державної комплексної перевірки
<--- 16 Мая 17 ч 32 м 05 с ---- Второй стенограф ---->
додержання вимог законодавства, реорганізації державної політики у сфері використання..., яка проводиться відповідно до розпорядження Президента України до 30 червня. Перевірка проводиться до 30 червня, але вона може продовжуватися і до 30 липня, це правильно і т.ін.
Давайте ми так розглянемо це питання. Чи маємо ми право, зараз президія приймати рішення розглядати чи не розглядати земельні питання на сесії Київської міської ради, Я не говорю про окреме рішення, я говорю про всі. Я думаю, що ми не маємо права цього робити. Ми можемо думку висловити президії тільки.
Головач: Доручити комісіям профільним підготувати тоді від президії з урахуванням проведеного обговорення і консультації, там у міського голови узгоджений проект рішення на сесію Київради з урахуванням того, що обговорили ...
Яловий: Давайте, я погоджуюся з цією пропозицією - розглянути у кожній комісії. Давайте ми в четвер на цьому тижні ще раз проведемо засідання президії, трошки прояснимо ситуацію по землі, у нас залишилася тільки земля, і остаточно приймемо рішення. Всі розглянемо, ніяких виключень не повинно бути. Приймати рішення буде сесія, але тільки ті питання, які оформлені, відповідно до регламенту чинного законодавства. Домовилися ми на такій позиції? Я прошу проголосувати за те, щоб погодиться з цією пропозицією і піти таким шляхом.
В четвер, я думаю, призначимо десь на другу годину.
З зали: В четвер земельні питання...
Яловий: Які земельні питання? Так ми ж не розглядали земельні питання? Ми не можемо розглядати, це сесія прийме рішення - розглядати чи не розглядати. Вони оформлені у відповідності до чинного законодавства. І ми голосували за те, щоб перше: розглядати всі питання, які оформлені у відповідності до чинного законодавства, і друге - в четвер переглянути ці питання, а голосувати буде сесія.
Присяжнюк: Я проголосував за те, щоб відкласти всі земельні питання до 30 червня.
Яловий: Ми по цьому будемо голосувати в четвер, але у нас буде рекомендований
<--- 16 Мая 17 ч 35 м 05 с ---- Седьмой стенограф --->
голос з вами.
Яловий: Голова зустрічає сьогодні Президента з Польщі. Ми ще уточним ці позиції, ми в четвер зможемо для себе вияснити це питання. І те рішення президії не може бути обов"язковим для сесії. Сесія проголосує - чи розглядати земельні питання, чи ні.
Салюта: Я щойно приїхав з Міністерства охорони здоров"я. І ситуація складається таким чином, що ми на осінь отримаємо 700 сімейних лікарів. І зараз ці лікарі потребують довчання. Я прошу в порядок денний внести питання "Про створення Інституту сімейних лікарів". Його ще не має, тому що я не узгодив ще з юристами, а до четверга я узгоджу.
Яловий: Якщо воно буде узгоджене та підписане, будемо розглядати. Я дякую всім за роботу.