Стенограма Президії 19.05.05р.

Tool items

    ПРЕЗИДІЯ 19.05.2005

 

 

 

  <---   19 Мая  14 ч 26 м 00 с  ----   Седьмой стенограф   --->

 

Поляченко, Гуленко є.

Ми з вами перенесли засідання президії до остаточного з’ясування земельних питань. Які будуть пропозиції відносно пункту „Про питання землекористування” на 26 травня?

 

 

  <---   19 Мая  14 ч 29 м 00 с  ----   Второй стенограф   --->

 

Яловий:  У нас з вами 196 проектів рішень повністю готових і всього 215, тобто десь біля 20 - це ті, які по продажу, які доносять на експертизу і т.д., по ініціативі Головача надійшла така пропозиція. Він підготував два проекти рішень на виконання доручення чи розпорядження Президента України.

Скажіть, будь ласка, які ваші думки по цим проектам?

Головач: В мене коротке вступне слово. В принципі ці проекти рішень - одне і друге знаходяться в правовому полі. Вони мають тільки під собою певний політичний зміст, тому я хотів би прокоментувати одне рішенні і друге.

Перше рішення - це утриматися від прийняття рішень Київради з питань вилучення та надання земельних ділянок, внесений на пленарне засідання сесії 26 травня 2005 р., на один місяць до наступного пленарного засідання. В принципі, якщо оцінювати земельне законодавство, містобудівне законодавство, то там встановлені досить короткі терміни - один місяць. Ми протягом місяця зобов’язані розглянути готовий проект відведення і протягом місяця розглянути відповідні клопотання.

В адміністративному кодексі навіть існує стаття, яка передбачає адміністративну відповідальність за несвоєчасне надання висновків по проекту відведення земельної ділянки. Тому можна Президенту допомагати наступним чином, як

 

 

  <---   19 Мая  14 ч 31 м 59 с  ----   Третий стенограф   --->

 

при перебудові Горбачова, коли була антиалкогольна компанія, вирубали виноградники, казали, що це боротьба з алкоголізмом. Так і тут можна помаранчеву революцію перетворити на культурну революцію. Я думаю, що, якщо ми таке виважене рішення ..., то це буде.

Яловий: Давайте не трогати помаранчеву революцію.

Головач: Я просто, щоб було політично зрозуміло. Тому є рішення абсолютно виважене, навіть, якщо з політичної точки зору, нас не можна ні в чому звинуватити. Наполовину буде „вагітними” в Президента. Мається на увазі утриматися від будь-яких дій з приводу надання і вилучення ділянок. Тому, якщо ми підемо по шляху: соціальна сфера, продаж, все інше, то це буде досить сумнівне тлумачення розпорядження і доручення Президента.

Наступне те, яке рішення максимально стримане і максимально виважене, але воно може бути політично піддане відповідній критиці, що рішення Київради з питань вилучення та надання земельних ділянок, прийняті на пленарному засіданні сесії 26 травня, набувають чинності з 1 липня з урахуванням наслідків перевірки додержання вимог земельного законодавства комісію, утвореною розпорядженням Президента  України. Тобто питання, і це воно виважено, абсолютно не можна говорити, що ми не утримаємося. Ми також утримаємося, але при бажанні можна говорити, що утримались досить мало. Треба було повністю утриматися, не робити взагалі ніяких дій, тому я думаю, що повинні ми підійти до цього питання політично виважено і прийняти якийсь варіант.

Яловий: Третє, я хотів би до цього додати, що безумовно 26 числа, я вважаю, що принципова позиція для нас з вами, це прийняти рішення про конкурентні засади і продаж землі з акціонуванням, це в одному рішенні з відповідними застереженнями і позиціями, які є. Безумовно, це не передбачає, що ті проекти рішення, які підготовлені вже і пройшли певні погодження, комісію вони залишаються і будуть по ним прийматися рішення, а ті нові заявки, які будуть подаватися на землю, безумовно, повинні іти на конкурентних засадах. І безумовно, я думаю, що було б вірно і правильно, і політично,  в усіх випадках   прийняти два рішення, це стосовно забудови в кварталах існуючої забудови, що ми прийняли за основу, і там ще рішення про врахування громадських інтересів.

 

 

  <---   19 Мая  14 ч 34 м 59 с  ----   Седьмой стенограф   --->

 

Ці два рішення  повинні бути проголосовані 26 травня. Іванченко в мене відпрошується. Він хоче поїхати на слухання ПДБ Печерського району, тому він виступить перший, а потім я попрошу висловитись по цьому питанню.

Іванченко: Я по питанню, яке підняв пан Головач на виконання розпорядження Президента. Ще 14 березня я зареєстрував проект про накладення мораторію на відведення земельних ділянок до того моменту, поки не буде розроблена документація. І я прошу, мені здається, що цей проект, він більш в унісоні з розпорядженням Президента. Тому, я прошу, внести це питання до порядку денного. Вже, нарешті, дати доручення комісіям, які не змоглися за 30 днів, які у нас прописані в Положенні і в Регламенті, форсувати цю роботу, і винести цей проект, нарешті разом з двома проектами, які підготував пан Головач на сесію, щоб депутати висловили свою думку і по цьому проекту. Тепер стосовно іншого... Я просив Ялового надати мені слово. Я прошу внести до порядку денного рішення до пункту "М". Там в нас містобудівна документація, де ми на останній комісії, яка була в понеділок, і яка зібралась не в 15.00, а в 13.00, і зв’язку з цим мені не була надана можливість це сказати на комісії, тому я прошу теж включити до порядку денного альтернативний проект "Про врахування громадських інтересів та захист прав громадян при здійсненні містобудівельної діяльності". Це проект рішення, який альтернативний  проектам, які підготував мій колега Головач,  в ньому зовсім інша логіка, де громада більш активну позицію займає, а влада більш пасивну.

Я прошу це питання теж проголосувати - за включення до порядку денного, щоб депутати мали змогу визначитись на сесії, яку ідею вони підтримують.

Яловий: Я думаю, що ніхто у вас не відбирає право внести це питання

 

 

  <---   19 Мая  14 ч 37 м 59 с  ----   Второй стенограф   --->

 

на сесію, в принципі так, як це положено робити, тому що комісія не пройшла. Я можу дати доручення протокольне, дійсно, депутатам і комісіям розглянути це питання до сесії, але вносити так, як немає самого проекту і ніхто з ним не ознайомлений, будете вже ви особисто. Я можу прийняти рішення про надання можливості ознайомитися, розмножити і роздати в комісії депутатам.

Іванченко: Чому я пропоную зараз на президію включити це питання, а не мені мати можливість на сесії вносити. Згідно з нашою процедурою, так як позачергове і т.ін., тому, що комісія під головуванням пана Поляченка, як ви знаєте, дала термін - 10 травня для того, щоб всі пропозиції письмові були підготовлені. До 10 травня цей проект був підготовлений і розданий членам комісій. Я хочу підкреслити, що це дуже цікавий проект ще й тим, що це вперше, мабуть, у нас у Києві фінансування відбувається в рамках програми підтримки "Юкен" і маємо мету, крім розробки самого проекту, погодження його з громадськістю, ще й ряд дій, спрямованих на доведення нюансів цього проекту до громадськості і контролю виконання. Тому ми зробили все згідно тих строків, які були назначені комісією. Комісія не прийняла ніякого рішення, тобто є якісь зауваження, додатки, хоча на комісії було прийнято всі рішення альтернативні включати до порядку денного, тому що я був присутній на всіх попередніх засіданнях цієї комісії. Тут виняток. Таких винятків - зростання переробки, я бачив дуже багато і я не хотів би, щоб ми сесією, яка у нас перед Днем Києва і після Євробачення якось політизували, чи ще якимось чином піднімали цей пил.

Тому я вважаю, що коректно буде включити зараз це питання до порядку денного, так як було заявлено паном Поляченком на комісії і розглянуто депутатами.

Яловий: Прошу висловитися по цьому.

Головач: Хотів би подякувати колезі Іванченко за його небайдуже ставлення, але треба все-таки дотримуватися певної процедури. Проекти рішення, які були внесені від комісії, були прийняті

 

 

  <---   19 Мая  14 ч 40 м 59 с  ----   Третий стенограф   --->

 

за основу. І відповідно до процедури до них подають пропозиції і зауваження. Тому внесення альтернативно було б мало місця і голосувалися спочатку, коли розглядалися певні проекти за основу. Тоді розглядається 10 - 15, 25 проектів, або береться за основу, або всі відхиляються. А тому є елементні коректності, потім вже вносити альтернативний проект. Не зважаючи на таку певну некоректність, на комісії прийняли рішення врахувати все те, що є в цьому проекті. І я пояснив, там до цих документів додана довідка,  де складено по всіх тих зауваженнях, що надійшли, що враховано, що не враховано. І тому в даному випадку вимагати - ви проголосуйте, прийняти ще альтернативний, щоб розглядався. Уже він не може бути такий поставлений на голосування, тому що визначили тоді, коли приймалися за основу. Якщо він наполягає особисто - це його вже є особиста думка поставити на сесії, що я не згоден, тоді голосуйте альтернативно.

Яловий: Прошу, Черніков.

Черніков: Я хотів би звернути вашу увагу саме на те, що у нас сьогодні засідання президії. І члени президії запрошені і присутні теж кудись поспішають в справах, і тому давайте все-таки будемо дотримуватися Регламенту і не вступати в дискусії, навіть тоді, коли їх пропонують шановні наші колеги, і в тому числі пан Омельченко. У кожного з цих присутніх, вони тут зацікавлені, є дуже багато питань. Тому давайте будемо іти за Регламентом у відповідності до визначеного плану, проекту порядку денного, і в разі дискусійних питань по тим, чи іншим будемо вже надавати слово.

Яловий: Прошу, Парцхаладзе. 

Парцхаладзе: Я предлагаю, действительно придерживаться Регламента, но чтоб вы, Владимир Борисович, дали  протокольное поручение, чтоб депутаты могли ознакомиться, чтоб по формальным признакам проект Иванченка не могли потом открыть, а на сессии он предложит и депутаты выберут либо тот, который предлагает комиссия Головача, либо мы Иванченка рассмотрим на сессии.

Яловий: Дело в том, что я действительно забыл. Проект уже принят за основу. То есть сегодня говорить об альтернативном мы не имеем права, пока не будет осмотрен данный проект, то есть, Иванченко имеет право сегодня внести поправки и дополнения в существующий, принятый за основу документ.

Парцхаладзе: Он также может внести на сессию.

Яловий: После того, когда будет осмотрен этот.

Парцхаладзе: Чтоб дать возможность, чтоб депутаты рассмотрели этот.

Яловий: У него есть возможность внести поправки туда и познакомиться. Может быть уже те основные, принципиальные моменты

 

 

  <---   19 Мая  14 ч 43 м 59 с  ----   Седьмой стенограф   --->

 

уже учтены  в последнем варианте.

Гуленко: Враховуючи те, що є доручення Президента і нам потрібно на нього реагувати, я б вніс пропозицію по першому варіанту, який вніс Головач, - зупинитись на цьому рішенні.

Євлах: Я також закликаю всіх до утримання 26 травня розглядати питання, щоб не виражати себе на якусь критику. В мене питання: чи хтось із складу депутатів Київради входить в цю комісію чи ні, тому що перевіряють рішення.

Яловий: В яку комісію?

Євлах: Яка створена Президентом по перевірці.

Яловий: Мені відомо, що Фоменко І.А.

Євлах: Ну це від адміністрації, а від депутатів перевіряє, фактично депутатський корпус

Яловий: Депутатський корпус перевіряти ніхто не має права. Ми володіємо цією ситуацією, як іде перевірка. Я висловив пропозицію розглянути на сесії ті три принципових питання і плюс ще одне питання, яке ми успіємо підготовити чи ні, бо я буду просити... Присутній Муховиков, це прийняти рішення рекомендації комісії, яка розглядала питання по спірним питанням, це установити мораторій до розробки ПДВ по Пуща-Водиці і київські острови. Це я буду доповідати, а є проект рішення по відміні рішень Київради у відповідності до діяльності комісії.

"Про результати роботи комісії по вивченню питання правомірності прийняття рішень Київради про передачу земельних ділянок". У нас є кілька рішень із 100 з лишнім. На сьогоднішній день в мене є чотири рішення, які

 

 

  <---   19 Мая  14 ч 46 м 59 с  ----   Второй стенограф   --->

 

потребують відміни, можливо буде 5, можливо буде 3, я не знаю, тому що комісія ще працює. Я буду доповідати по цим питанням. Це питання включено сьогодні до порядку денного, тому я конкретно говорити поки що нічого не буду. Із тих претензій, які пред’явлені і які записані в 103-х пунктах, практично всі вже розглянуті, абсолютна більшість відхилені претензії, як незаконні, і підстава та, що рішення Київради стосовно виділення земельних ділянок, приймалося правомочно у відповідності до законодавства. Комісія це підтвердила, абсолютна більшість. Є такі, які прийдеться, мабуть, відміняти.

Карабаєв: Я б хотів, щоб ми зрозуміли один одного і вірно зрозуміли.  Рішення комісії не є остаточним для прийняття рішення Київради.

Яловий: А ми вносимо пропозиції...

Карабаєв: Тому, якщо внесеться пропозиція по моєму округу, я все рівно змушений буду встати і сказати, що я прошу депутатів проголосувати проти в зв’язку з тим, що мої виборці проти, вже сесія буде приймати рішення. То я б хотів спитатися:  кожне питання таким чином буде розглядатися, чи в пакеті всі разом, всі 100 питань.

Яловий: Я хотів би вам пояснити, що ті питання, які на сьогоднішній день вирішені у відповідності до закону, ніяких голосувань і винесень на сесію не буде. Будуть виноситься тільки ті, які на комісії розглянуті, і є думка, що вони прийняті з порушенням існуючого законодавства. Тому ваші виборці, я розумію, у всіх є виборці, але те, що стосується Русанівки і будівництва, він буде будуватися там  будинок, я так думаю. Правда комісія ще не закінчила розглядати  це питання, але підстав там немає, крім  висотності. По висотності є питання.

Карабаєв: Але ж не вирішено питання по висотності?

Яловий: Воно вирішується. Є доручення архітектурі і т.інш.

Карабаєв: Тобто сьогодні це питання не виноситься?

Яловий: Поки ні.

Прошу, Черніков.

Черніков: Я хочу звернути вашу увагу на доручення Президента. Тут є корінна фраза, яка ставить крапки над "і", і мені здається, ніякої дискусії з цього приводу проводити немає сенсу: або ми його виконуємо або не виконуємо. А тут чітко написано: утриматися від прийняття рішень з питань, що  стосуються вилучення, надання земельних ділянок.

 

 

  <---   19 Мая  14 ч 49 м 59 с  ----   Седьмой стенограф   --->

 

Проект рішення, в якому зазначено, що прийняте рішення, але воно протирічить дорученню Президента. Ми вправі приймати сесією рішення, або яке підтримає доручення, або не підтримає, але тут не має компромісного рішення, не існує. Є або "за", або "проти". Я за виконання доручення Президента, який звертається до нас "утриматись" від прийняття рішення.

Яловий: Я звертаю увагу, там рекомендується. Не записано, що припинити розгляд питання.

Доповідач: Я саме це і підкреслюю, що він звертається до нас з проханням (рекомендацією) утриматись, тому ми підтримуємо це звернення або не підтримуємо.

Яловий: Можемо підтримувати по-різному. Я ж пропоную, щоб прийняти на сесії 26 травня рішення, які необхідні, щоб нам  унеможливити в подальшому порушення земельного і інших законодавств в земельній політиці. Додатково пройти і вивчити, до цього ще є місяць, всі проекти рішень, які у відповідності з законом підготовлені на розгляд Київради, і через місяць, враховуючи і прийняття  рішень 26 травня, ми можемо повернутись до них.

Повернутись і почати з поважних питань, тому що про питання відчуження, хоча тут юристи спорять... Але ми можемо через місяць на повній законодавчій основі, додатково вивчивши, почати розглядати і приймати рішення.

Доповідач: Президент просить з 30 числа, а що стосується упорядкування, то воно не стосується вилучення.

Яловий: Я можу взагалі запропонувати до кінця року не розглядати. Ви не думайте, що я наполягаю розглядати земельні питання.

Доповідач: Я просто пропоную підтримати.

Борисенко: Я не знаю, чому ми вступаємо в дискусію? Перше за 6 місяців, після вступу на свою посаду, Президент звернувся до нас з проханням. Коли до нас звертається з проханням наш міський голова, є ті, хто голосує проти, ми його підтримуємо, і не одне рішення, яке потрібно було, щоб проголосувати, не пройшло, щоб ми не проголосували.

Я дуже дивуюсь, що ви говорити до кінця року.

 

 

  <---   19 Мая  14 ч 52 м 59 с  ----   Третий стенограф   --->

 

Я подивлюся, чесно кажучи, не кожну справу, а те, що в порядку денному. Ви ж подивіться всі ті фірми, які мають дуже багато земельних ділянок, всі ми говоримо, що в нас роздано на 10,5 млн. кв. м. земельних ділянок. Візьміть кожну справу і вона повторюється майже на кожній сесії. Давайте хоч раз не підемо назустріч Президенту і скажемо, що ми не бізнесмени, хоч ми і є бізнесменами, але в цій залі ми сьогодні депутати. І тому сьогодні, я рахую, дискусію вести і розповідати, хто був помаранчевий, а хто не помаранчевий. Ми сьогодні одна команда і повинні підтримати Президента.

Яловий: Я не розумію, чому пропозиція моя іде в розріз  з пропозицією Президента.

Доповідач: Ви сказали рік. Якщо звернеться на рік, тут можливо і треба ті вибрати справи, які для Києва необхідні. А сьогодні місяць  - це не той термін, що зупинить промисловість.

Яловий: Ми через місяць можемо повернутися.

Доповідач: Повернутися до тих термінових справ.

Яловий: Ще на  місяць відкласти, немає питань. Але я не виключаю варіантів, що виникнуть якісь питання через місяць, які в терміновому порядку треба приймати.

Доповідач: Ми тоді проголосуємо обов’язково. І нам, і ви, і міський голова пояснить, і ми підемо назустріч, і майже одноголосно проголосуємо, сьогодні давайте хоч раз підемо назустріч Президенту.

Яловий: Так, ми і йдемо йому назустріч. Якщо немає більше кому висловлюватися, я поставлю на голосування. Прошу.

Матіко-Бубнова: Я хочу висловити свою думку. У мене в окрузі №86 склалася дуже складна ситуація з виділенням земельних ділянок, з наданням земельних ділянок. І вчора збиралися люди на Печенізькій вулиці, схвильовані тим, що там будуть будуватися будинки і т.д.: і Сирець, і Нагірна, Урицька, і багато інших проблем, і всі вони вже збираються іти перед наступною сесію пікетувати Київраду. Нам зараз було б розумно і доречно виконати прохання Президента України і відкласти хоча б на місяць, щоб з’ясувати всі ці проблеми, які є, і зняти ті конфлікти, які тривожать киян.

 

 

 

  <---   19 Мая  14 ч 55 м 59 с  ----   Второй стенограф   --->

 

Парцхаладзе: Предложение такое. Действительно, ничего не случится, если мы на месяц отложим все вопросы,  чтобы спало то напряжение, которое есть, и через месяц 30 соберемся, и если нужно соберется 3 тис. вопросов. Лучше нам сегодня красиво выступить и провести то решение на конкурентных условиях, и доказать, что эти вопросы у нас пойдут по-старому, а в будущем будут на условиях конкурентных.

Яловий: Прошу, Дрозденко.

Дрозденко: Дискусія в нас вже йде з вівторка по одним і тим же питанням. По великому рахунку, кожний з нас, мабуть, би відстоював, і завжди буде відстоювати інтереси територіальної громади м.Києва. Я би призивав взагалі, щоб ми в залі і сьогодні, і в майбутньому не зверталися до пікетування, тому що це дуже таке слово хороше. Ми навпаки таким чином, особливо коли йде трансляції, ми закликаємо людей по любому питанню - йде до пікетування,  тому давайте  утримуватися в залі від таких слів, у всякому разі, у залі депутатському, тому що я вважаю, що це не метод боротьби. Звичайно, треба враховувати всі інтереси, в тому числі і мешканців, утримуватися треба від слова "пікетування". Ми для того призвані, щоб цивілізовано, в законному порядку вирішувати всі питання.

Є серед земельних питань, що сьогодні запропоновані, не тільки надання, вилучення, а й є питання надання для експлуатації, наприклад, заводу "Артем". Написано: для експлуатації будівель, це ж не надання, це є експлуатація. І тому, звичайно, що по великому рахунку можна було б відсортувати, мабуть, всі питання, ті, що йдуть для надання, для будівництва, експлуатації, обслуговування і т.д. В цій ситуації виділяти головне, перше, друге, третє, мабуть, недоцільно. Треба врахувати, мабуть, загальну думку, вона вже склалася в нас в залі, і відкласти на місяць розгляд цих питань, а приділяти увагу більше детальному вивченню всіх справ, щоб на наступній сесії було менше дискусій, і не було в залі запитань і пропозицій депутатів  - відкласти якесь питання ще на місяць.

Давайте цей місяць і будемо вважати, що ми відклали для того, щоб детально вивчити, а на наступній сесії, якщо буде у нас розгляд земельних питань, вже не відкладати жодну справу. Всі справи розглядати і голосувати.

Головач:  Я би все-таки просив би зупинитися на якихось двох, можливо на трьох варіантах, так би рішення, але наполовину, в яку частину пускати рішень розглядати чи ні. Цього робити не варто, тому що, навіть коли уважно слухали колегу Дрозденка,

 

 

  <---   19 Мая  14 ч 58 м 59 с  ----   Третий стенограф   --->

 

один каже - надати для експлуатації. Розумієте, давайте ми тоді або приймемо то. Можна було і третій варіант розглянути, як останній варіант без конкурентних засад, а потім вже далі розглядати тільки на конкурентних засадах, можливо так. Воно просто співпало з тим, що є доручення і розпорядження Президента, тобто це, можливо, міг би бути останній раз надання земельних ділянок без конкурентних засад. Воно можливо так у нас і вийде на наступний розгляд. Тому давайте прийдемо до якогось загального знаменника. Якщо більше схильні політично утриматись, значить утриматись від будь-яких рішень з питань вилучення та надання земельних ділянок. Якби воно не йшло, там же не поділено: для продажу, соціальна сфера, експлуатація в дорученні - воно ж не виділена категорія.

Яловий: Я говорю, що є питання - будівництво кардіологічного центру, де вже інвестор зайшов і чекає рішення по землі і т.інше. Тобто я не виключаю, що життя буде підказувати, що нам потрібно через місяць якісь рішення один, два, може, і приймати. Зберемося через місяць і скажемо, що далі робити. Зараз ми скажемо, що ми з повагою відносимося до побажання Президента, до його розпорядження, тому зупиняємо на місяць, працюємо в цей час, приймаємо ті рішення. Через місяць повертаємося. Це ж не повага до Президента і до його розпорядження, а навпаки, я так вважаю.

Можна і так сказати, що ми на місяць зупинили, що ми прийняли такі рішення по конкурентних засадах і вважаємо, що через місяць ми можемо продовжувати роботу з урахуванням новацій сьогоднішніх і т.інше.

Якщо немає більш бажаючих висловитись, тоді..

Прошу, Товстий.

Товстий: Не можна розглядати сьогодні це доручення Президента, як якусь догму. Я думав, що ви, Володимир Борисович, чи міський голова поспілкуєтеся в секретаріаті Президента і прийдете до якого рішення. Я вважаю, що не можна зупиняти.

Яловий: Я питав, мені сказали - він вам рекомендує.

Товстий: Через те я вважаю, що ми, як депутати, не повинні зупиняти процес, а тож до нас звернулися,

 

 

  <---   19 Мая  15 ч 01 м 59 с  ----   Седьмой стенограф   --->

 

щось таке сказали. А конкретно - ми вже злякались і ждемо,  хто нам ще щось скаже. Я вважаю, що ми працюємо нормально і порушень немає тут. Борисенко, мені не треба підказувати, що сказати. А хто мені підказує? Звернувся з тим, щоб не було корупції у питаннях відведення земельних ділянок, яка сьогодні є, більше в Криму. Через те, я закликаю депутатів не зупиняти сьогодні, як би це не було - це надходження до державного бюджету, міського бюджету. Зупиняти ці питання, за цими питаннями стоять дуже багато підприємців.

Новак: Треба підтримати перший варіант рішень, де призупинити до 30 червня. Тому що,  якщо ми не приймемо ніякого рішення, то кияни можуть звернутись, що Київрада не виконує своїх зобов’язань, а так ми, посилаючись на доручення Президента, приймаємо свої рішення, у зв’язку з чим ми призупинили відведення земельних ділянок.

Якщо ви пам"ятаєте,  Володимире Борисовичу, що раніше, коли ще...

Яловий: Я вибачаюсь, тим більше, що ці всі питання, які виносяться, вони вже вивчаються прокуратурою, Радою національної безпеки і таке. Все йде нормально.

Новак: Ви пам"ятаєте, що коли в 1998 році почала працювати Київрада, у нас були засідання у вівторок, четвер, потім тільки по четвергах. Якщо нам треба буде піти на канікули, ми можемо три дні зробити засідання, і прийняти всі рішення за 2-3 дні.

От в нас порядок денний, і там питання є: такі відсутні проекти. Я вважаю, що не треба порушувати Регламент, і ніколи такий пункт не писати - відсутні проекти. Вони просто не мають право бути в нашому порядку.

Яловий: Назвіть.

Новак: По землі. Я хочу внести один проект рішення.

Яловий: Мені так пояснили: включили все, що є,

 

 

  <---   19 Мая  15 ч 04 м 59 с  ----   Третий стенограф   --->

 

тому що не має землевпорядної експертизи, або ще чогось.

Новак: А внести додаткове питання. Коли можна?

Яловий: Можна зараз. Давайте проголосуємо, а потім додаткові.

Прошу, Овчар. Потім Березніков.

Овчар, 26: В мене є така пропозиція.

1.Прийняти рішення, що сесія, виходячи з доручення Президента, призупиняє до 30 червня виділення земельних ділянок, а всі органи виконавчої влади працюють в плановому режимі і по тим заявкам.

Яловий: Ви сказали на місяць. Чому на місяць? Бо в нас сесія буде, тут записано - сесія буде або 25, або 27.

Овчар: Принциповий момент, що лише сесія...

Яловий: Тим більше, що не маємо більше місяця розглядати. Може вже в суд подавати треба.

Овчар: Лише сесія не приймає цих рішень, а органи виконавчої влади працюють в плановому режимі, згідно інструктивних всіх документів. Ми напрацьовуємо положення нове по конкурентних засадах. І давайте постараємося його ввести в дію з 1 липня.

Яловий: А прийняти 26 травня. Його треба вводити з 1 червня.

Овчар: Давайте введемо з 1 червня, тобто таке комплексне рішення, і  до Президента прислухалися, і всі можуть працювати, згідно тих інструкцій, які є зараз, і вводимо нове положення з 1 червня.

Яловий: Чому необхідно прийняти рішення 26 і з 1 червня? Щоб припинити прийом заявок небюджетних виділень землі. Тому що ті можуть по судам іти, ті можуть повертатися, в оформлені зобов"язання розглянути,  і припинити прийом заявок з 1 червня. Тільки конкуренті, тільки аукціон. Ви згодні з цим?

Тоді я хочу поставити на голосування пропозицію внести в порядок денний проект "Про ... ",  враховуючи і керуючись розпорядженням Президента і далі по тексту, утриматися від прийняття рішень Київської міської ради з питань вилучення та надання земельних ділянок, внесених на пленарне засідання сесії 26 травня, на один місяць, до наступного пленарного засідання". Можна проголосувати? Проголосуйте, будь ласка.

 

 

  <---   19 Мая  15 ч 07 м 59 с  ----   Седьмой стенограф   --->

 

Проголосуйте. Одноголосно. І одночасно ми вносимо і розглядаємо питання, пов"язані з конкурентними засадами, і тих двох рішень, які ми взяли за основу.

Я просив би уважно подивитись, особливо там, де пропозиція Іванченка, щоб у нас не виникали... проекти десь дуже схожі.

Ще раз по порядку денному сесії на 26 травня.

"Про затвердження порядку реалізації права територіальної громади на місцеву ініціативу". В якому стані цей проект рішення? Комісія пропонує перенести на слідуюче засідання.

"Про звільнення від сплати пайової участі внеску у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м.Києва". Присяжнюк.

Новак: Прошу внести проект рішення "Про дозвіл на заставу майна територіальної громади м.Києва комунальному підприємству "Київський метрополітен".

Яловий: Вони хочуть взяти 40 млн.грн., щоб закінчити введення метро до Дня Незалежності. Прошу проголосуйте. Приймається.

"Про доповнення до рішення Київради "Про затвердження Положень про головні управління, управління ті інші структурні підрозділи виконавчого органу". Доп. Салюта.

 

 

  <---   19 Мая  15 ч 10 м 59 с  ----   Второй стенограф   --->

 

Проекти рішення ... Є.

"Про створення КП "Інститут сімейних лікарів". Проект рішення є, але немає віз. Вніс голова.

Карабаєв: ... Дуже тихо. Я доводжу до відома.

Яловий: Я думаю, що я не буду знімати, раз ми вже прийняли рішення, але якщо воно не буде готове, то розглядати його ніхто не буде. Я прошу попередити Салюту.

Новак: ... з порушення Регламенту. Ніхто не розглядав...

Яловий: Є пропозиція зняти його, так як немає проекту рішення, і воно не погоджене, до четверга не встигли. ...  Немає питань, але немає проекту рішення. Ми можемо його прийняти, але на наступне засідання, коли воно буде підготовлене. Прошу, проголосуйте, будь ласка, перенести його на наступне засідання. ... Одноголосно. Я дякую.

Які ще є по порядку денному?

З зали: Я хотів би, Дмитру Йосиповичу, звернути увагу. Якщо створюються робочі групи, то вони створюються для того, щоб вивчали депутати справи, а не потім одноосібно хтось вносив, я стосовно пункту 126. Нехай Дмитро Йосипович вивчить, що це за питання, а не вносить питання не погодивши ні з керівником робочої групи, ні з депутатом того округу.

Яловий: Протокольно зафіксовано. Є правовий висновок до проекту рішення Київради "Про питання внесення змін до документів, що посвідчують право на земельну ділянку". Наше юридичне управління зробило вивчення цього питання і зробило заключення, що ці питання знаходяться в компетенції Кабінету Міністрів. Як будемо діяти в цій ситуації?

 

 

  <---   19 Мая  15 ч 13 м 59 с  ----   Седьмой стенограф   --->

 

Ми врахуємо це заключення. Я прошу роздати всім депутатам. І при затвердженні порядку денного на сесії ми врахуємо це голосування.

Овчар: Я звертаю вашу увагу на розгляданий проект, який не включений до порядку денного - "Про внесення змін до рішення Київради "Про порядок найменування об"єктів міського підпорядкування, вшанування пам"яті видатних діячів і подій, встановлення пам"ятних знаків в м.Києві".

Звертаю вашу увагу на дату прийняття цього рішення Київради - 29.04.04. Протягом минулого року не було прийнято розпорядження, тобто не випущене в світ розпорядження Київського міського голови, відповідно п.2. цього рішення щодо утворення комісії.

Протягом року до відповідних комісій були неодноразові звернення окремих громадян, громадських і політичних організацій з приводу найменувань і перенайменувань. Жодної відповіді, позитивної і негативної в тому числі, ми надати не можемо, в зв"язку з тим, що не реалізується рішення Київради з приводу утворення фахової комісії.

В цих умовах, я хочу сказати, що запропоноване рішення відповідає нормам Регламенту щодо терміновості. Як ви бачите, це рішення змінює п.2, в зв"язку з невиконанням протягом року його, і повноваження щодо утворення комісії покладає не на Київського міського голову, а на фахові комісії.

Матіко-Бубнова: Кандидатури давно вже подані до складу комісії, але проект рішення і сьогодні знаходиться у юриста Головного управління культури, і вона  ще не вважає за необхідне, в неї є зауваження. Вже кілька місяців, як воно в неї є вже.

 

 

   <---   19 Мая  15 ч 16 м 59 с   ----  Третий стенограф  ---->

 

(Дуже тихо)... Є питання щодо персонального складу. Які пропозиції може вносити будь-який юрист щодо персонального складу комісії, в яку входять мистецтвознавці, архітектори, історики. При чому тут юристи? Більше року не можна підписати просто  список прізвищ.

Яловий: Я згоден з вами. І крім обурення більш нічого не викликає. До речі, я ще раз задаю Колеснику питання - а чого не ходять до нас юристи з адміністрації?

... (Дуже тихо).

Яловий: А вони знають, що сьогодні йде засідання президії?

... (Дуже тихо).

Яловий: Викличте Стичинського і Бабича на засідання президії. Прошу.

Кулик, 66: Я звертаю увагу, що це рішення, яке запропонував О.Черніков, - це рішення сьогодні було прийнято комісією самоврядування та інформаційної політики, і комісією з гуманітарної політики, і викликано воно неспроможністю виконавчого органу Київради виконати рішення сесії.

В знак протесту проти невиконання рішення нашої сесії Ю.Гнаткевич - голова Київської міської організації ОРП "Собор" з 11 травня оголосив голодування. Ми будемо далі так це спостерігати, а наш виконавчий орган неспроможний виконати рішення сесії, сформувати комісію.

Я підтримую пропозицію Чернікова, внести, і пропоную ще в преамбулу до цього рішення вставити фразу: "у зв"язку з неспроможністю виконавчого органу Київради Київської міської державної адміністрації виконати рішення сесії", а далі за текстом.

Яловий: Я тебе розумію, і десь в глибині душі, мабуть, треба говорити не про спроможність всього виконавчого органу, а про персональну. Мабуть, є виконавці, які повинні це робити.

(Дуже тихо).

Яловий: Ганна Василівна каже, що є такі пропозиції. Я прошу мене познайомити теж з ними. Це перше.

 

 

 

  <---   19 Мая  15 ч 19 м 59 с  ----   Второй стенограф   --->

 

Матіко-Бубнова: ... Дуже тихо... у нас немає. Було доручення, щоб цей склад комісії подати на підпис міському голові. Головному управлінню культури було надано доручення  скласти, погодити з депутатами, з комісіями, включити туди до того списку людей ...

Яловий: Коли мені говорять: заступник начальника управління культури, я вибачаюся, то що ви не бачили, не чули і т.д.?

Матіко-Бубнова: Мене запитав, Володимире Борисовичу, Олександр Олександрович, чи я буду брати участь у роботі комісії, я дала згоду. Потім Биструшкін направив  на розгляд Петіку в управління, Петік погодив кандидатури, то кандидатури всі подані туди, але це знаходиться у юристів, у нас в управлінні культури.

Яловий: То чого Ви, як зам.начальника управління культури, не взяли цей список?

Матіко-Бубнова: Так я тільки сьогодні дізналася, що ще до міського голови на підпис не пішло воно. Переді мною не звітуються вони.

Яловий: Я думаю, що це питання Ви могли взяти на контроль ще рік назад, ви особисто, як заступник начальника управління. Ви ж бачите, що робиться в цій ситуації? ... члени комісії включені, і ваша комісія теж ці питання розглядає. Ми ж сперечалися кілька місяців по тому питанню - з ким погоджуватися?

Матіко-Бубнова: Наші обидві комісії ...

Яловий: Я вибачаюся, що я, можливо, вам неправильно  зауваження ...

Матіко-Бубнова: Ні, немає питань. Зауваження - це до Биструшкіна Олександра Павловича, тому що у нас є розподіл обов"язків, і його юрист (управління) ...

Яловий: Це якби мені, я десь говорив, що зауваження не до мене, а до Омельченка О.О., бо я ж його заступник, і це він повинен виконувати, тоді б я далеко пішов би взагалі ...

Матіко-Бубнова: Так я ж погодилася, що мою кандидатуру включать, а подати має Биструшкін їх за своїм підписом.

Яловий: Що ви хотіли сказати, Тетяно Вікторівно?

... Дуже тихо ...

Яловий: Не буде заперечень проти внесення в порядок денний такого проекту рішення у членів президії? Вже, Наталіє, не будемо вам доручати.

 

 

  <---   19 Мая  15 ч 22 м 59 с  ----   Седьмой стенограф   --->

 

Євлах: Я просив би внести до порядку денного рішення "Про внесення змін Київради "Про передачу окремих повноважень районним радам з питання врегулювання землі". Йдеться про те, що ми своїм рішенням у 2000 році віддали повноваження районним радам до 20 кв.м. надавати дозвіл на установку архітектурних форм рішенням виключно районних рад. На сьогоднішній день є суперечки між районними радами і природоохоронною прокуратурою, в чому вони полягають? Прокуратура лічить не 20 метрів, а площу забудови і площу благоустрою.

Це додаткове питання я прошу внести.

Яловий: Давайте так. За три дня до сесії вносити такі рішення. Я вибачаюсь, це питання, його ж треба в установленому порядку розглядати. Сьогодні в рішенні з"явився пункт один. В мене на проспекті Правди дозволили поставити на літо архітектурну форму, будують кафе чи ресторан з цегли. Рішення було прийняте районом.

Закревська: Ви абсолютно праві, але тут є проблема, і я сама по своєму в.о. з цим стикалась. Тут іде тільки уточнення, особливо чогось: природоохоронна прокуратура ці малі архітектурні форми

 

 

  <---   19 Мая  15 ч 25 м 59 с  ----   Второй стенограф   --->

 

на газонах часто розміщує. Вона має претензію, вона трактує наше рішення так, що мова йдеться про розмір земельної ділянки - 20м, що ми віддали повноваження району, а насправді, там просто фраза так побудована, що, дійсно, вона дозволяє таке подвійне трактування. Насправді, ми мали на увазі площу МАФ, тому тут просто вноситься уточнення для того, щоб зрозуміти, що це стосується МАФ. Тут вноситься, що площа яких по зовнішньому периметру не перевищує 20 кв.м, тобто тільки таке уточнення, щоб у нас не було порозумінь.

Яловий: Яка комісія повинна?

Закревська: Наша комісія, чому я і виступаю. В мене пропозиція, щоб ми розглянули на нашій комісії, ще раз просто взяли те рішення, щоб тепер вже ми змінили трактування, щоб знову ж не було якихось подвійних речей, ми розглянемо...

Яловий: В понеділок розгляне комісія, і ви тоді з голосу внесете, і ми приймемо, комісія підтвердить.

Черніков: ... Дуже тихо... рішення з приводу мораторію на землевідвод. Це підказує, що нам  в нашому рішенню необхідно передбачити і звернення до районних рад з приводу мораторію на такі землевідводи, бо дійсно, ви вірно кажете: таких прикладів, коли відводяться два  по 20, чи 3 по 20, і потім споруджується у нас, на жаль,  надзвичайно багато. Тому і для малих форм теж треба накласти мораторій, і звернутися в райони з цими вимогами.

Яловий: Підготуйте лист. Я думаю, голови районних рад отримали це розпорядження Президента. Якщо не отримали, підготуйте лист, який ми розішлемо їм, з відповідною рекомендацією дотримуватися цього документа.

Ало Олексіївно, проводимо президію, не приходить ніхто з юристів? Виникають питання. Зараз виникло питання по комісії по найменуванню вулиць, по тій інформації, яку я отримав. Три місяці лежить в юридичній службі проект рішення, і не підписується по складу комісій. Рік назад було прийнято рішення сесії. Рік м.Київ без комісій по найменуванню. Повинно було, згідно з рішенням сесії, прийнято бути розпорядження. Зараз підготовлений проект рішення: у зв"язку з неспроможністю виконавчого органу за рік вирішити це питання, затвердити на сесії склад нової комісії. По крайній мірі вноситься таке в порядок денний.

Я думаю, якщо Олександр Олександрович взнає про те, що таке формуліровання і за рік не удусужилися затвердити комісію - управління культури разом з управлінням юридичним, і управлінням внутрішньої політики, це буде трошки інша розмова десь з керівниками цих служб.

 

 

  <---   19 Мая  15 ч 28 м 59 с  ----   Седьмой стенограф   --->

 

Я просив би, щоб від вас, якщо не ви, то хтось з відповідальних працівників, був присутній на засіданнях президії. Часто виникають юридичні питання, які пов"язані з виконавчим органом.

"Про надання дозволу Головному управлінню охорони здоров"я та медичного забезпечення на укладанні інвестиційної угоди для завершення будівництва прибудови до корпусу 10 Київської міської клінічної лікарні №6 на просп. Комарова". Візи всі є. "Медінвестконсалкінг". Це прохання управління власності.

"Про систему виборів депутатів до місцевих рад". З"явився проект рішення, я просив би вас познайомитись з ним. Якщо не буде зауважень, то я його внесу з голосу в порядок денний. Є рішення про систему виборів депутатів до місцевих рад, пропонується звернутись до депутатів ВР і чим це обґрунтовується.

Черніков: Коли складали це рішення, мабуть, не врахували одну таку обставину. Більшість депутатського корпусу є членами тих чи інших партій. Я буду говорити за себе і за власну партію. У нас в статуті визначені конкретні норми статутні, яких ми маємо дотримуватись і звісно, що супереч цим нормам голосувати не будемо. Я пропоную, перш ніж виносити ці рішення ,обговорити їх і не робити буйку.

 

 

  <---   19 Мая  15 ч 31 м 59 с  ----   Седьмой стенограф   --->

 

Яловий: Тому я роздаю їх за раніше, а друге, що ми працюємо, як депутати не партійним списком, але як депутати, обрані киянами. Кияни більшість хочуть обирати по мажоритарній системі, тому, ви повинні вибирати: чи партійний принцип чи мажоритарний.

Яловий: Підготовлені папки по землі. Роздавати чи ні?

Гуленко: Не потрібно. Є п.197, де написано, відсутні проекти. Це протест прокурора. Його треба включити і розглядати на сесії. Він включений, але написано: відсутні проекти. Ми розглядали його на комісії.

Яловий: Він буде, я прошу включити в порядок денний протест прокурора. В порядок денний під п.21 внесено: "Про надання згоди на входження до складу

 

 

 

  <---   19 Мая  15 ч 34 м 59 с  ----   Второй стенограф   --->

 

комунальної корпорації "Київавтодор" на правах асоціонних членів і "Про внесення змін до рішення Київради від 18.03. з питань приватизації". Зверніть увагу, вони роздані вам, вони були включені на минулому засіданні, але зараз появилися в папках. Познайомтеся з 21-м і 23-м пунктами, вони важливі.

Більше немає зауважень? Я дякую всім за участь, готуємося до сесії і бажаю вам приємного відпочинку на вихідні і свята.

 

 

 

 

-A A +A

Читайте також

Розширений пошук

  • Про звернення Київської міської ради до Президента України щодо вжиття невідкладних заходів спрямованих на визволення українських військовополонених із російського полону
  • Про передачу ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАПІТАЛ ПРОДАКШН ПЛЮС» земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості на вул. Сім'ї Кульженків, 14 в Оболонському районі міста Києва (344463577)
  • Про звернення Київської міської ради до Голови Верховної Ради України щодо термінового вирішення питання захисту енергетичної інфраструктури
  • Про викуп земельних ділянок та об’єктів нерухомого майна, що на них розміщені для суспільних потреб
  • Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 30 березня 2022 року № 4550/4591 «Про Порядок використання коштів Програми вирішення депутатами Київської міської ради соціально-економічних проблем, виконання передвиборних програм та доручень виборців в умовах воєнного стану»
  • Про передачу ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВШ-26» земельної ділянки в оренду для експлуатації та обслуговування павільйону і торговельного майданчика на вул. Вишгородській, 26/2 в Оболонському районі міста Києва (241312950)
  • Про передачу ПІДПРИЄМСТВУ «ВЕРТИКАЛЬ» «БЛАГОДІЙНОГО ФОНДУ «ДЗВІН НАДІЇ» земельної ділянки в оренду для будівництва, експлуатації та обслуговування індивідуальних будинків котеджного типу у пров. Лозовому, 5 у Деснянському районі міста Києва (459447898)
  • Про стабілізацію фінансового стану приватного акціонерного товариства «Холдингова компанія «Київміськбуд» шляхом збільшення статутного капіталу
  • Про звернення Київської міської ради до міст-побратимів міста Києва щодо підтримки та імплементації Плану перемоги України, представленого Президентом України
  • Про затвердження технічних документацій із землеустрою щодо інвентаризації земель (590253032)