Красніков: перше робоче місце зменшить ризики наркоманії.

     У листопаді 2004 року Верховна Рада ухвалила Закон "Про забезпечення молоді, яка отримала вищу або професійно-технічну освіту, першим робочим місцем з наданням дотації роботодавцю". Згідно з рішенням Парламенту механізм, закладений в Законі, повинен почати діяти з 1 січня 2006 року.

     Але введення у дію Закону про забезпечення молоді першим робочим місцем збираються переносити на рік.


     Коментар Дениса Краснікова, голови Ради молодих підприємців України, який брав безпосередню участь у розробці проекту закону.

     "Витрачати кошти роботодавців, акумульовані у Фонді загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, чи кошти Держбюджету для виплати допомоги по безробіттю для нещодавнього випускника вищого або професійно-технічного навчального закладу є абсолютно нераціональним. Краще їх надати знову роботодавцю на створення нових робочих місць відповідно до визначених спеціальностей. Крім того, у цьому випадку роботодавець більш охоче брав би молодого спеціаліста без досвіду роботи".

     "Цей ринковий механізм працював би краще будь-якого бронювання місць для молодих спеціалістів чи адміністративного направлення на роботу і був би вигідним як для роботодавця, так і для молоді та держави в цілому. Цей законопроект був дієво підтриманий наймолодшим народним депутатом України Віталієм Хомутинніком, який після доопрацювання і став автором законодавчої ініціативи. Депутати підтримали його при остаточному ухваленні 341 голосом "за".

     "Закон передбачав розробку протягом шести місяців нормативно-правових актів, необхідних для введення його в дію. Чомусь чиновники розцінили цей закон як додаткове, непотрібне навантаження і не перетруджувалися вивчати ситуацію з молодіжним безробіттям в Україні та позитивний досвід європейських країн, розробляти виважений перелік професій і спеціальностей, на які надаватиметься дотація відповідно до специфіки регіонів. В результаті Кабінет Міністрів не впорався з цим завданням. Практика ж залучення громадськості до розробки та прийняття нормативних актів налагоджена не у всіх міністерствах. Нажаль наші пропозиції до Міністерства праці та соціальної політики України та Державної служби зайнятості закінчувались відписками. Результат: Кабінет Міністрів у проекті Закону про Державний бюджет України на 2006 рік пропонує перенести введення в дію Закону про забезпечення молоді першим робочим місцем на 1 січня 2007 року. В європейських країнах, де профспілки та громадськість є традиційно впливовими гравцями, така бездіяльність могла б призвести до відставок керівників державних органів, відповідальних за впровадження соціально важливого закону".

     Денис Красніков зауважує, що перелік професій і спеціальностей, на які надаватиметься дотація, повинен відображати регіональну специфіку.

     "Нераціонально, щоб це питання вирішувалося в Києві навіть без консультацій з регіонами. Робочі місця для молоді, які підтримуватиме держава, не можуть бути однаковими для гірського населеного пункту і для шахтарського містечка, агропромислового району і індустріального Донецька чи Дніпропетровська".

     "Окремої уваги потребує дотація на створення нових робочих місць для висококваліфікованих технічних працівників, молодих вчених і спеціалістів, якщо ми не хочемо побачити молодого українського фізика-ядерника з червоним університетським дипломом на першому робочому місці, скажімо, в ролі круп’є казино на батьківщині чи працюючого за спеціальністю в Європейському Союзі або, навіть, десь в Азії. А держава чи батьки вклали ж немалі гроші в його підготовку. Не забезпечимо його першим робочим місцем за спеціальністю – Україна втратить і вже вкладені кошти і майбутні прибутки назавжди".

     "Радою молодих підприємців України було проведено низку заходів у регіонах  з обговорення ситуації із введенням Закону в дію. Було організоване  опитування, в якому взяли участь представники молодіжного руху, профспілок, вузів, професійно-технічних навчальних закладів, державні службовці, роботодавці тощо. Так, 60% респондентів на питання "Як Ви оцінюєте ситуацію з молодіжним безробіттям в країні?", відповіли, що безробіття є найбільшою проблемою молоді, а на питання "Які найбільші негативні явища Ви спостерігаєте у Вашому регіоні, що виникають внаслідок проблем безробіття?" 64% опитуваних відповіли, що таким явищем є робота не за спеціальністю, 53% - алкоголізм, 42% - наркоманія".

     "Безробіття, алкоголізм і наркоманія крокують разом. Відсутність роботи  може викликати зростання  цих негативних явищ. Вони, у свою чергу, неодмінно призводять до втрати гідної роботи. Забезпечивши молоду людину першим робочим місцем, держава зменшить ризики зростання наркоманії, злочинності та погіршення якості трудових ресурсів. Крім того, існуюча система соціальної допомоги іноді навіть погіршує ситуацію. Я хочу наголосити: якщо людина стає безробітним у молодому віці і призвичаюється до допомоги по безробіттю протягом довгого часу, – це не тільки професійна, а й моральна катастрофа для  особистості. Тому механізм, орієнтований на забезпечення молоді першим робочим місцем шляхом заохочення роботодавця на створення нових робочих місць, є вкрай необхідним".

     Вихід із ситуації Денис Красніков вбачає у тому, щоб "негайно розпочати працювати над нормативними документами, необхідними для введення Закону в дію, залучаючи роботодавців, профспілки, вузи, громадськість".

     "Відповідальні державні органи повинні забезпечити максимальну відкритість процесу. Тільки так ми досягнемо результату. Завдяки нашій твердій позиції вже є позитивні зміни. Рада молодих підприємців України за сприяння Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту провела круглі столи у регіонах України. Вони дали показові результати. Слід відзначити, що учасники обговорень наголошували на необхідності впровадження Закону, про що свідчить кількість тих, хто вимагає негайного введення Закону в дію – 54% опитаних, а ще 28% вважають, що це треба робити у 2007 році після доопрацювання Закону".

 

-A A +A

Читайте також

Розширений пошук

  • Про надання КОМУНАЛЬНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» земельної ділянки в постійне користування для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води,
  • Про надання КОМУНАЛЬНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» земельної ділянки в постійне користування для експлуатації та обслуговування будівлі центрального теплового пункту на вул. Алматинській, 39-В у Дніпровському районі міста Києва
  • Про надання КОМУНАЛЬНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» земельної ділянки в постійне користування для експлуатації та обслуговування центрального теплового пункту на вул. Сосницькій, 19 у Дніпровському районі міста Києва
  • Про надання КОМУНАЛЬНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» земельної ділянки в постійне користування для експлуатації та обслуговування будівлі центрального теплового пункту на бульв. Дарницькому, 9-А  у Дніпровському районі міста Києва
  • Про надання КОМУНАЛЬНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» земельної ділянки в постійне користування для експлуатації та обслуговування основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води