Кличко та голови більшості депутатських фракцій Київради звернулись до Президента України щодо накладання вето на законопроєкт 5655 про реформування сфери містобудівної діяльності

Мер Києва Віталій Кличко та голови більшості депутатських фракцій Київської міської ради звернулись до Президента України щодо накладання вето на проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери містобудівної діяльності» (реєстр. номер 5655) та повернення його на доопрацювання до Верховної Ради України.

У зверненні наголошується, що одним з найбільших здобутків України за часи незалежності є реформа з децентралізації. 

Як зазначив мер столиці, голова Асоціації міст України Віталій Кличко: «Сьогодні особливого значення набуває саме розвинене та ефективне міське самоврядування, яке в Україні має славетну історію ще з часів упровадження Магдебурзького права у XIV сторіччі. Натомість, норми ухваленого законопроєкту прямо суперечать основним принципам місцевого самоврядування, позбавляють громади, як повноважень, так і важливих механізмів контролю за містобудівними процесами в містах. А отже – породять хаос і невизначеність, призведуть до численних зловживань та посилення протистояння громади та забудовників, відводячи органам місцевого самоврядування виключно роль спостерігачів у цьому процесі».

Як зазначається у зверненні, прийнята редакція вищезазначеного законопроєкту суперечить задекларованій меті законопроєкту та потребує суттєвого доопрацювання. 

«Прикро спостерігати за тим, як у той час, коли увага всієї світової спільноти прикута до України, деякі законотворчі ініціативи порушують принципи децентралізації та зводять нанівець здобутки реформування місцевого самоврядування у містобудівній сфері – ключовій галузі створення міського середовища, яка безпосередньо впливає на комфорт міст, їх привабливість та візуальну ідентифікацію. Прийнята редакція законопроєкту створює ризики втрати контролю над забудовою міст з боку громади та органів місцевого самоврядування, суттєво порушує авторські права архітекторів», – зазначають підписанти звернення.

Чинною редакцією проєкту знищується ідея електронної системи регулювання містобудування, також він легалізує та стимулює самовільне будівництво. Крім цього монополізується допуск на ринок, а виключно державна функція контролю та нагляду за забудовниками передається приватним компаніям.

Також цей законопроєкт легалізує незаконне будівництво, здійснене до набрання чинності цим проєктом. Окремі положення законопроєкту не узгоджуються з нормами Конституції та законів України, а також не враховують правову позицію Конституційного Суду України, викладену у відповідних рішеннях.

«Законопроєкт не містить передумов для запобігання ризикам зв'язків забудовника та контролюючої його будівництво компанії. Натомість обмежуються можливості нагляду та контролю органів місцевого самоврядування, вводиться моніторинг, який забороняє доступ до об’єктів, фіксацію порушень та припинення незаконного будівництва, створюється новий орган - Містобудівна палата з широкими повноваженнями, які включають виключне право винесення вердиктів щодо правопорушень у містобудівній сфері, що суперечить принципам децентралізації у країні та несе в собі явні корупційні ризики. Окремі положення законопроєкту не узгоджуються з нормами Конституції та законів України, а також не враховують правову позицію Конституційного Суду України, викладену у відповідних рішеннях», – наголошено у зверненні.

Зазначимо, Асоціація міст України та ціла низка інших громадських організацій і засобів масової інформації вийшли із заявою про недоцільність прийняття законопроєкту в чинній редакції та його можливі згубні наслідки для розвитку місцевого самоврядування в цілому і системи містобудування зокрема, а також обов’язкового врахування пропозицій громадськості, що були подані на розгляд профільного комітету Верховної Ради України.

-A A +A

Читайте також

Розширений пошук

  • Про дострокове припинення повноважень заступника міського голови – секретаря Київської міської ради Бондаренка В.В.
  • Про внесення змін та доповнень до деяких рішень Київської міської ради
  • Про звернення Київської міської ради до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо неприпустимості переслідування опозиції, військових і представників органів місцевого самоврядування
  • Про застосування статті 50 Регламенту Київської міської ради, затвердженого рішенням Київської міської ради від 04.11.2021 № 3135/3176 до рішення Київської міської ради від 05.12.2024 № 416/10224 «Про внесення змін до міської цільової програми «Турбота. Назустріч киянам» на 2025-2027 роки»
  • Про затвердження Порядку надання матеріальної допомоги на часткову компенсацію переоблаштування автомобілів для осіб з інвалідністю внаслідок війни  І та ІІ групи з числа киян-Захисників та Захисниць України, у 2025 році 
  • Про звернення Київської міської ради до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та громадськості щодо впровадження інноваційної податкової моделі «Вільна гривня»
  • Про внесення змін до міської цільової програми «Сприяння розвитку громадянського суспільства у місті Києві на 2025 – 2027 роки»
  • Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 30 березня 2022 року № 4550/4591 «Про Порядок використання коштів Програми вирішення депутатами Київської міської ради соціально-економічних проблем, виконання передвиборних програм та доручень виборців в умовах воєнного стану» щодо надання грошової матеріальної допомоги батькам при
  • Про внесення змін до рішення Київської міської ради  від 23 листопада 2023 року № 7395/7436 «Про затвердження Міської цільової програми поводження з тваринами в місті Києві на 2024-2025 роки» 
  • Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 30.01.2025 №21/10488 «Про особливості нарахування орендної плати за договорами оренди суб’єктам господарювання під час дії воєнного стану в Україні та внесення змін до деяких рішень Київської міської ради»