Звіт ТКК: надбудова на Тургенєвській, 55 — незаконна

Звіт ТКК: надбудова на Тургенєвській, 55 — незаконна

Сьогодні на пленарному засіданні Київської міської ради депутати затвердили звіт тимчасової контрольної комісії Київради щодо перевірки правомірності здійснення надбудови на щойно виявленому об'єкті культурної спадщини на вул. Тургенєвська, 55.

Відповідна комісія була створена у липні минулого року і перевіряла дотримання будівельних норм, державних стандартів, вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, планування і забудови територій та законодавства у сфері охорони культурної спадщини при виконанні будівельних робіт.

За результатами роботи, ТКК встановила численні факти порушень містобудівного законодавства замовником будівництва ОСББ “Тургенєвська 55”.

“ТКК встановила, що замовник отримав дозвіл ДАБІ на виконання будівельних робіт та дозвіл управління охорони культурної спадщини КМДА на проект із реставрації з пристосуванням (влаштуванням надбудови аттикового поверху) на Тургенєвській. Тобто при проведенні реставрації має бути збережена автентичність і принципова структура пам'ятки. Але надбудова передбачає збільшення площі будинку. Таким чином ці два поняття несумісні, адже при здійсненні надбудови відбувається зміна геометричних розмірів об'єкта, що не допускається при здійсненні реставрації з пристосуванням”, - зазначає голова ТКК, депутат Київради Вадим Ноздря.

Серед виявлених порушень на об'єкті по вул. Тургенєвська, 55 і те, що реставраційне завдання усупереч вимогам законодавство не було погоджено Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київради (КМДА), а розроблена документація не відповідає вихідним даним. Окрім того, відсутня історико-архітектурна довідка, що є обов'язковою при здійсненні робіт на щойно виявленому об'єкті культурної спадщини.

“Загалом, ми виявили півтора десятка порушень під час замовлення та здійснення так званої реставрації. Замовник робіт порушив вимоги ДБН щодо відстані між житловими будинками і права мешканців сусідніх будівель. Ми виїздили на місце будівництва і встановили, що відстань між зведеною надбудовою та вікнами жилих кімнат сусіднього будинку складає 175 см, замість мінімально передбаченої ДБН відстані у 15 м. Окрім того, охоронний договір було укладено замовником лише після отримання всіх дозволів та погодження здійснення робіт на об'єкті. А це також порушення законодавства”, - зауважив Вадим Ноздря.

За його словами, з огляду на зазначені порушення, ТКК рекомендує Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого органу Київради (КМДА) видати ОСББ “Тургенєвська 55” припис про усунення порушень вимог законодавства і зобов'язати замовника протягом двох місяців знести самовільну надбудову, а також накласти на замовника фінансові санкції за недотримання вимог охоронних договорів. Якщо замовник не виконає демонтаж, місто подаватиме до суду.

Комісія планує продовжити свою роботу, аби перевірити також правомірність виконання будівельних робіт власниками квартир № 1,3, 39, 40, 45, 47 на об'єкті культурної спадщини на вул. Хрещатик, 23. 

-A A +A

Читайте також

Розширений пошук

  • Про застосування статті 50 Регламенту Київської міської ради, затвердженого рішенням Київської міської ради від 04.11.2021 № 3135/3176 до рішення Київської міської ради від 05.12.2024 № 416/10224 «Про внесення змін до міської цільової програми «Турбота. Назустріч киянам» на 2025-2027 роки»
  • Про затвердження Порядку надання матеріальної допомоги на часткову компенсацію переоблаштування автомобілів для осіб з інвалідністю внаслідок війни  І та ІІ групи з числа киян-Захисників та Захисниць України, у 2025 році 
  • Про надання згоди на безоплатну передачу у комунальну власність територіальної громади міста Києва захисних споруд цивільного захисту, які перебувають у державній власності
  • Про надання додаткових пільг та гарантій киянам – Захисникам, Захисницям України та деяким іншим категоріям осіб
  • Про розмір кошторисної заробітної плати, що враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, які споруджуються із залученням коштів бюджету міста Києва, коштів комунальних підприємств, установ та організацій 
  • Про надання Київському комунальному об’єднанню зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста «Київзеленбуд» земельної ділянки у постійне користування для утримання та експлуатації скверу на                 бульв. Вацлава Гавела, 77 у Солом’янському районі міста Києва (588644672)
  • Про передачу громадянину Зарицькому Олександру Леонідовичу у приватну власність земельної ділянки для ведення колективного садівництва на вул. Орхідейній, 87 (ОБСЛУГОВУЮЧИЙ КООПЕРАТИВ «САДОВО-ДАЧНИЙ КООПЕРАТИВ «ОРХІДЕЯ-3») у Дарницькому районі міста Києва, мікрорайон Осокорки (488271090)
  • Про передачу АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ «УКРТЕЛЕКОМ» земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації об'єктів і споруд електронних комунікацій на просп. Голосіївському, 74б у Голосіївському районі міста Києва (689644447)
  • Про передачу АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ «УКРТЕЛЕКОМ»  в оренду земельної ділянки  для розміщення та експлуатації об'єктів і споруд телекомунікацій на вул. Стражеска Академіка, 4 у Солом'янському районі міста Києва (354487357)
  • Про поновлення ПРИВАТНОМУ АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ «ВФ УКРАЇНА» договору оренди земельної ділянки від 31 серпня 2012 року № 63-6-00664 (зі змінами) для експлуатації та обслуговування адміністративно-телекомунікаційного комплексу з приміщеннями складського призначення та підземним паркінгом на вул. Зрошувальній, 5-Б у Дарницькому районі м. Києва (