Звіт ТКК: надбудова на Тургенєвській, 55 — незаконна

КМДА

Tool items

Звіт ТКК: надбудова на Тургенєвській, 55 — незаконна 

Сьогодні на засіданні постійної комісії Київської міської ради з питань містобудування та регламенту депутати погодили звіт тимчасової контрольної комісії Київради щодо перевірки правомірності здійснення надбудови на щойно виявленому об'єкті культурної спадщини на вул. Тургенєвська, 55.

Відповідна комісія була створена у липні минулого року і перевіряла дотримання будівельних норм, державних стандартів, вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, планування і забудови територій та законодавства у сфері охорони культурної спадщини при виконанні будівельних робіт. 

За результатами роботи, ТКК встановила численні факти порушень містобудівного законодавства замовником будівництва ОСББ “Тургенєвська 55”. 

“ТКК встановила, що замовник отримав дозвіл ДАБІ на виконання будівельних робіт та дозвіл управління охорони культурної спадщини КМДА на проект із реставрації з пристосуванням (влаштуванням надбудови аттикового поверху) на Тургенєвській. Тобто при проведенні реставрації має бути збережена автентичність і принципова структура пам'ятки. Але надбудова передбачає збільшення площі будинку. Таким чином ці два поняття несумісні, адже при здійсненні надбудови відбувається зміна геометричних розмірів об'єкта, що не допускається при здійсненні реставрації з пристосуванням”, - зазначає голова ТКК, депутат Київради Вадим Ноздря. 

Серед виявлених порушень на об'єкті по вул. Тургенєвська, 55 і те, що реставраційне завдання усупереч вимогам законодавство не було  погоджено Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київради (КМДА), а розроблена документація не відповідає вихідним даним. Окрім того, відсутня історико-архітектурна довідка, що є обов'язковою при здійсненні робіт на щойно виявленому об'єкті культурної спадщини. 

“Загалом, ми виявили півтора десятка порушень під час замовлення та здійснення так званої реставрації. Замовник робіт порушив вимоги ДБН щодо відстані між житловими будинками і права мешканців сусідніх будівель. Ми виїздили на місце будівництва і встановили, що відстань між зведеною надбудовою та вікнами жилих кімнат сусіднього будинку складає 175 см, замість мінімально передбаченої ДБН відстані у 15 м. Окрім того, охоронний договір було укладено замовником лише після отримання всіх дозволів та погодження здійснення робіт на об'єкті. А це також порушення законодавства”, - зауважив Вадим Ноздря. 

За його словами, з огляду на зазначені порушення, ТКК рекомендуватиме Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого органу Київради (КМДА) видати ОСББ “Тургенєвська 55” припис про усунення порушень вимог законодавства і зобов'язати замовника протягом двох місяців знести самовільну надбудову, а також накласти на замовника фінансові санкції за недотримання вимог охоронних договорів. Якщо замовник не виконає демонтаж, місто подаватиме до суду. 

Комісія планує продовжити свою роботу ще на півроку, аби перевірити також  правомірність виконання будівельних робіт власниками квартир №№ 1,3, 39, 40, 45, 47 на об'єкті культурної спадщини на вул. Хрещатик, 23. 

-A A +A

Читайте також

Розширений пошук

  • Про звернення Київської міської ради до Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час».
  • Про внесення змін та доповнень до Регламенту Київської міської ради, затвердженого рішенням Київської міської ради від 04.11.2021 № 3135/3176 та Положенням про постійні комісії Київської міської ради, затвердженого рішенням Київської міської ради від 29.02.2024 № 7796/7837
  • Про затвердження Угоди про підготовку кредитного фінансування
  • Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 20 січня 2022 року № 4175/4216 «Про затвердження міської цільової програми з організації військової служби, виконання військового обов’язку, мобілізаційної підготовки і територіальної оборони у місті Києві «Захисник Києва» на 2022‒2024 роки»
  • Про присвоєння звання «Почесний громадянин міста Києва» у 2024 році
  • Про внесення змін та доповнень до Регламенту Київської міської ради, затвердженого рішенням Київської міської ради від 04.11.2021 №3135/3176 та Положення про постійні комісії Київської міської ради, затвердженого рішенням Київської міської ради від 29.02.2024 № 7796/7837
  • Про внесення змін до Порядку здійснення компенсації за послуги у сфері фізичної культури та спорту, які надаються спортивними клубами міста Києва
  • Про звернення Київської міської ради до Верховної Ради України щодо підтримки проєкту Закону України №11161 «Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та державний реєстр майна,
  • Про звернення Київської міської ради до Кабінету міністрів України та Міністерства оборони України щодо збільшення обсягів бронювання військовозобов’язаних працівників КАРС «Київська служба порятунку»
  • Про затвердження змін до Положення про багатофункціональну електронну картку «Муніципальна картка «Картка киянина»