Tool items
Генплан-2025 збільшує території парків та скверів столиці на 2200 га
Сьогодні на пленарному засіданні Київської міської ради депутати заслухали інформацію начальника КО «Інститут генерального плану м. Києва» Сергія Броневицького щодо розробки нового Генерального плану розвитку Києва та приміської зони до 2025 року.
Як зазначив Сергій Броневицький, чинний Генплан, що приймався у 1998 році, наразі не відповідає дійсності. Зокрема, передбачалося, що за 20 років населення зросте всього на 13 тис. осіб. У даний час чисельність населення збільшилася вже на 250 тис. осіб. Відповідно зросло споживання енергоресурсів, транспортні потоки, потреби у дитячих закладах. Кількість автомобілів, що планувалася у 740 тис. до 2020 року, вже досягла 1,2 млн. Таким чином, помилково занижені показники не дають можливості встановити реальні потреби у субвенціях, енергоресурсах, пропускній спроможності магістралей та метро тощо.
“Наразі постала необхідність затвердити проект нового Генерального плану, у якому збалансовано громадські інтереси щодо потреби у дитячих закладах, зелених зонах, визначено реальні ділянки для будівництва житла з об’єктами соціальної сфери. У разі затвердження нового Генплану з’явиться можливість у цьому році розробити та затвердити на його основі Зонінг, який чітко визначить висотність забудови, а розробку ДПТ здійснювати лише для інвестиційно привабливих територій для забудови нових житлових мікрорайонів. Зонінг визначає перелік дозволених видів використання і надає інвестору можливість розібратися, що дозволяється і що забороняється”, — наголосив Сергій Броневицький.
У новому Генплані до 2025 року планується оптимізувати мережу магістралей та систему транспорту. Зокрема, передбачаються хордові магістралі в обхід центральної частини, виведення транзиту за межі забудованих територій, три нові транспортні переходи через Дніпро, будівництво розв’язок, автоматизація регулювання руху транспорту та пріоритет громадського транспорту. Намічено активний розвиток метрополітену, міської кільцевої електрички, трамваю з пересадковими вузлами. Рівень автомобілізації легковими автомобілями передбачено до 450 автомобілів на 1000 жителів. Нова житлова забудова на перспективу розрахована в обсязі 22 млн.кв.м. Передбачається комплексна забудова нових кварталів і мікрорайонів з урахуванням нормативної кількості дитячих садків, шкіл, соціальної інфраструктури, парків та скверів. Розроблено адресну програму будівництва таких об'єктів на найближчих 7 років.
Пропонується збільшення території парків та скверів на 2200 га, зокрема за рахунок створення нових буферних парків на прилеглих до житлових масивів територій.
“Наразі проект генерального плану пройшов громадські обговорення, у відповідності до постанови Кабміну. Документ погоджений на 6-ти засіданнях архітектурно-містобудівної ради, має позитивний висновок Укрдержекспертизи, спілки архітекторів України та Інституту держави і права імені Корецького щодо юридичної можливості його розробки”, — розповів Сергій Броневицький.
Розробники запропонували фракціям Київради розглянути проект генерального плану, а після обговорень прийняти його та Зонінг Києва, оскільки це допоможе для кожного мікрорайону встановити граничні параметри забудови кварталу.