Tool items
ПРЕЗИДІЯ – 06.06.05
<--- 6 Июня 16 ч 01 м 27 с ---- Второй стенограф --->
По всім нашим комісіям пройшло: по архітектурі, бюджетній, тобто майже всі депутати вже ознайомились з цією схемою.
Володимире Борисовичу, я прошу Вас, нехай воно залишиться в порядку денному. Ми обговоримо. і якщо будуть питання і пропозиції, то ми візьмемо за основу. Це буде у нас нагальна потреба і можливість винести на наступну сесію і прийняти, тому що вже зволікати цією програмою не можна. Воно вже давно записано і це дійсно треба робити, бо ви знаєте, що робиться у м.Києві. Воно має і прикладне значення, і моральне, і психологічне, і соціальне, тобто воно, дійсно, потрібно нам.
Я пропоную внести, розглянути. Якщо не буде зауважень - прийняти, якщо буде - прийняти за основу, доопрацюємо, і на наступній сесії приймемо її в цілому.
Доповідач: Я считаю, что необходимо эту работу представить на сессию, потому что прошло уже полгода, и я знаю одна из инструкторных работ, которая сделана по заказу Киеврады, и по заказу Главархитектуры, по закону мы должны эти вещи утверждать, поэтому мы сделали срок.
Я хотел, чтобы такая большая, комплексная работа прозвучала, что она сделана в г.Киеве. Тем более мы планируем, что на основе этой работы, будут сделаны пятилетние планы, двухлетние планы развития транспорта. И самое главное, мы будем предлагать схему дорожного движения, что особенно необходимо сегодня разрабатывать в г.Киеве.
Большая просьба - выставить на сессии, представить и утвердить, тем более, что мы прошли Главархитектуру, общественное обсуждение, аппаратные совещания и прошли все службы, которые есть в администрации г.Киева.
Яловий: Які думки членів президії? Підтримати, якщо заперечень немає. Тоді включається в порядок денний це питання. Таким чином, ми з вами фактично сформували, крім п.8, порядок денний нашої сесії 16.06.05.
Хто за те, щоб цей порядок денний ми запропонували сесії, прошу, проголосуйте, будь ласка. Хто проти? Утримався? Прийнято.
Що стосується по транспортній схемі. Ви бачите планшети, які тут виставлені. Якщо кого цікавить, то можна з ними познайомитись, практично вони відбувають графічну програму розвитку транспорту і транспортних коридорів
<--- 6 Июня 16 ч 04 м 28 с ---- Третий стенограф --->
у м.Києві. Якщо зацікавить когось, я думаю, що ми через 10 - 15 хв. закінчимо, то можна бути надати слово керівнику генплану. Можливо, він схематично охарактеризує ці плакати, чи планшети, які тут є.
Що стосується доручень виборців депутатам Київради IV скликання. У мене на столі чотири папки. Тут практично весь матеріал, тут всі є доручення, які зроблені нам, як депутатам нашими киянами. Кожному депутату ми роздали його розділ.
Наприклад, мені дають 12.05.05 - надсилаємо вам на розгляд інформацію про виконання доручень... Пішло в кожну комісію, кожному депутату. Вони всі отримають з цієї папки виписку по своєму округу. І сьогодні кожен член президії отримав і отримають депутати.
Я просив би вас попрацювати ці 10 днів, що залишились до сесії, уважно подивитись на хід виконання доручень виборців з тією метою, щоб ми могли, якщо це необхідно буде, на сесії при заслуховуванні цього питання можливо і акцентувати на якихось питаннях увагу, а можливо внести деякі корективи в наші плани м.Києва і на цей рік, і можливо при прийнятті плану соціально-економічного розвитку і бюджету на 2006 рік. Я думаю, що це було б важливо. Тому прошу вас уважно вивчити це, і відповідно комісії, і ви готуйтесь до сесійного засідання.
Прошу, Гриненко. Потім Черніков.
Гриненко: Те рішення, яке нам пропонується, - інформація щодо виконання доручень виборців ІУ скликання взяти до відома, і доручити Київській міській раді продовжити роботу щодо виконання виборців. Цей проект рішення нічого не несе. Послухали, показали, сказали, нам відповіли. Сказали там грошей немає, там не
<--- 6 Июня 16 ч 07 м 28 с ---- Седьмой стенограф --->
буде враховано. Було 4 роки нашого депутатства. Майже 25% у мене не виконано наказів, хоча і працюю я майже щоденно з цим питанням. Я думаю, що нам треба якось переробити це рішення. Від Київської міської державної адміністрації більш впевнено можу сказати, що воно віднеслося до виконання наказів виборців. Там, де воно написало, що виконає, і нічого не виконує. Ми ж не писали: провести метро чи якийсь космодром побудувати. Тобто треба ще раз подивитися, щоб ці рішення носили якусь змістову нагрузку і давали нам право, як депутатам, більше контролювати, адміністрації більше займатися цим питанням.
Залишилося 9-ть місяців до виборів. Всі ми хочемо йти знову на вибори, і треба ж звітуватися перед виборцями. Буде там чи по партійним спискам, чи по мандатним, чи змішана система така, але ж якщо ми зайшли, то повинні і звітуватися. А на жаль, звітуватися немає про що.
Яловий: Запропоноване вам рішення, воно як канва, не маючи на сьогоднішній день повного детального аналізу, в тому числі і ваших зауважень, то воно таким чином виписано. Я думаю, в ході роботи сесії все ж може змінитися відповідним чином, і відповідні доручення, і все інше. Нам з вами прийдеться його ще доопрацьовувати у ході сесійного засідання. Я з вами згоден по установчим питанням.
Черніков: Я приєднуюся до Володимира Івановича, але треба зауважити дві речі:
1. Обмінюючись з колегами депутатами думками, кожний приблизно таким чином визначив кількість виконаних доручень - третину. У що може перетворитися наша сесія? Кожен буде вставати і перераховувати все, що в нього не виконано, обурюватися і т.д. А знаючи, що це транслюється або потім в записі по телебаченню, то ми матимемо шоу, яке може тривати і 24 і більше годин. Тому організаційні питання мають бути вирішені до початку сесії, в тому числі і ті, що Володимир Іванович пропонує. Нам треба чітко визначитися, що ми хочемо мати внаслідок цього заслуховування.
На мій погляд, коли ми затверджували ці заходи, їх всі опрацьовували відповідні управління, в першу чергу управління соціально-економічного розвитку. В кожному було записано виконавець і строки. Тому я вважаю, що там, де були визначені виконавець, строки і саме головне
<--- 6 Июня 16 ч 10 м 28 с ---- Третий стенограф --->
було забезпечено фінансування і не виконано, то має бути персональна відповідальність тих, на кого було покладено це, і на які заходи були використані кошти. Я не хочу наводити приклади, у кожного з депутатів таких прикладів достатньо. Коли написані були заходи, визначені строки припустимо, 2003 - 2004 рік, були включені у фінансування, або в загальний бюджет, або бюджет розвитку коштів і не виконані, що в такому разі ми будемо говорити один одному, нашим виборцям.
Має бути поставлено питання про персональну відповідальність - невиконання. Законом визначено нашу відповідальність перед виборцями, а виконавчого органу - перед нами. І тому просто приймати до уваги такий документ - це говорити ні про що, просто витрачати час.
Тому в мене пропозиція конкретна. Має бути до того додано аналіз, де були в строках не виконані, на які було фінансування, і відповідально конкретне. Їх професіональна відповідальність має бути заслухана на сесії.
Яловий: Я тільки одне хотів попросити. 12.05 в кожну комісію і кожному депутату була роздана довідка: надсилаю вам на розгляд інформацію про виконання доручення і прохання, щоб кожен депутат, щоб не перетворить сесію в звіт кожного депутата, міг дати письмово свої зауваження і пропозиції, щоб їх аналізуючи, можна було відповідним чином підготувати доповідь і все інше, і можливо, навіть персональну відповідальність.
Тому я просив би, ще час є, кожному з вас роздано, якщо вам не важко, до кінця цього тижня дайте таку інформацію. Прохання до всіх - в бюджетну комісію. Бюджетна комісія узагальнює, готує повністю матеріал. Співдоповідач буде - Присяжнюк.
(Дуже тихо). Звітувати буде адміністрація, доповідь буде Борисова, а доповідь від нас по стану виконання буде робити бюджетна комісія, голова бюджетної комісії, чому нам і потрібний зворотний зв"язок по цим всім питанням. Це я прошу головам комісії врахувати і нагадати депутатам, де потрібно зробити цю роботу.
Прошу, Наталія Василівна.
<--- 6 Июня 16 ч 13 м 28 с ---- Второй стенограф --->
Новак: Справа в тому, що готує доповідь Борисов - Управління економіки, але він не тільки один відповідає за виконання доручень виборців, там є додатки, які визначені відповідальні. Частина виконання доручень виборців причому значна, лежить на державних адміністраціях, тому ми вже порадились і визначили, що обов"язково будуть запрошені всі голови державних адміністрацій і начальники управлінь, на яких також покладені функції виконання доручень виборців. Сьогодні і бюджетна комісія розглядала це питання і вирішила дати також доручення бухгалтерії Київради проаналізувати, як депутати використовують свої кошти, тому що в дорученнях виборців також є такі розділи, записані кошти депутата.
Багато депутатів, як з’ясувалось, купують подарунки випускникам, ще комусь і т.д. замість того, щоб можна було ремонтувати під"їзди і т.д. А потім тут будуть піднімати питання, що їх доручення ніхто не виконує, тому такий аналіз сприйняла комісія.
Треба доручити Мойсеєвій, щоб вона також в розрізі, на які основні галузі спрямовувались кошти депутатами Київради: освіта, житлово-комунальна сфера, матеріальна допомога і т.д. Депутатські кошти - це складова частина, яка також направлена...
Яловий: Відразу протокольне доручення, Леся Яківна запишіть: дійсно, нашій бухгалтерії підготувати аналіз використання депутатських коштів за 3 роки.
(Дуже тихо...)
Доповідач: В нас 9 депутатів в Дарниці, подивились і побачили. Хто район потрібен зробити?
90 депутатів, кожний буде виривати мікрофон. Є якийсь ліміт? Сказали - не сказали, відповіли - не відповіли, хтось забув, хтось сказав. Давайте поспілкуємось на місці району і тоді Борисов скаже: район - ти потрібен, виконувати, виконуй, а це моє питання. Я буду щось робити. Тоді воно буде більш прикметне. Там 7-8 чоловік, і з керівництвом адміністрації - це ж одне питання, а 90 депутатів - це ж друге. Давайте таке запропонуємо, воно буде більш правильно, а якщо вже будуть такі питання - треба на сесію.
Яловий: Члени президії згодні з такою пропозицією?
<--- 6 Июня 16 ч 16 м 28 с ---- Седьмой стенограф --->
Прошу, Салюта.
Салюта: Я хотів би свою точку зору виказати з цієї позиції. Питання, якщо поставити дуже жорстко і дуже правильно, то тоді постає інше питання, що ми відразу зрозуміємо, і буде проаналізовано і буде видно, що не зовсім все робилося так, як потрібно, як хотілося спочатку. Але ж пройшло три с половиною роки. Куди ж дивився кожен депутат, що нічого не зробив? Виходить - хто тоді винен?
Я думаю, що буде преси повно в залі і тоді тільки ми отримаємо по фейсу і більше нічого з цього не буде. Тому я би спочатку у закритому режимі це зробив би, а потім робив би так, як потрібно. Тому, кого ми будемо звинувачувати? Ми ж самі винуваті в тому. Якщо хтось би захотів дуже жорстко поставити питання, то воно б якось вирішувалося, якщо не ставив, то воно й не вирішується. В мене така думка.
Яловий: Якщо у членів президії немає заперечень, то підготуйте протокольне доручення головам районів - до сесії розглянути з депутатами Київської міської ради у своїх районах хід виконання за участю нашого фінансового управління і управління економіки.
Прошу, Дрозденко.
Дрозденко: Я згоден з моїми попередниками, що виступали. Питання, звичайно є, ми їх всі не вирішили, хоча за чотири скликання, мабуть, все вирішити неможливо. Суттєве питання в чому? В нас є на цей рік по кожному району затверджена Програма соціально-економічного розвитку і з нашою участю з самого початку вона відбувалася, і вона сформулювала - все те, що не було зроблено або те, що могло бути зроблено.
Я вважаю за доцільне, щоб взагалі в проекті рішення було записано: безумовно виконати хоча б те, що ми взяли на цей рік, бо воно було як наслідок роботи наших попередніх років. Я знаю, по Подільському району багато питань, що депутати міської ради - ті, що ми збиралися - включили, вони є, але вони не виконуються регулярно. Якщо б ми домоглися того, щоб було виконано хоча б те, що включено на цей рік, цього би хватило, щоб нам було чим звітувати перед виборцями.
І тому тут питання не скільки до нас, а до районів в першу чергу. Звичайно, є навантаження на загальноміський бюджет, тут є стратегічні питання: будівництво доріг, підземних переходів, бюветів, а й є те, що бюджет району повинен забезпечити. Як правило, це те, що стосується більше мешканців. Я би не тільки зобов"язав підготовитися всіх голів районів, а все-таки гарантувати або дати певні гарантії, що можливо,
<--- 6 Июня 16 ч 19 м 28 с ---- Третий стенограф --->
щоб вони сказали, які фінансові проблеми по їх виконанню. Подивіться любий документ. Там написано, що буде розглянуто, але воно не виконується.
Я наполягаю, щоб плани з економічного розвитку, затверджені сесіями районів, а вони враховували думку депутатів міської ради, були безумовно виконані і профінансовані в 2005 році. Це буде залогом того, що ми в якійсь мірі поправимо ситуацію по наказам виборців.
Яловий: Це одна з принципових позицій, яка повинна прозвучати на сесії міської ради і, можливо, окремо виписана ще раз в тому проекті рішення, яке підготовлено.
Прошу, Поляченко, 75.
Поляченко: Мабуть ви звернули увагу, що останнім часом поменшала кількість звернень по майданчикам, які сьогодні пропонуються на продаж. На жаль, майданчики - не аналізаційні проекти, але це не дає гарантії, що їх не буде, бо тільки перехід до конкурсних засад і запропонування на конкурсних засадах інвестиційних проектів взагалі зменшить це. Але це перспектива, на яку я хочу звернути увагу трохи пізніше.
Я гадав про те, що якщо сьогодні на комісії будівельній, яка сьогодні засідала, що якщо ми б нічого не зробили, а тільки підготували рішення про створення генерального плану, це вже була б нам якась така веха в нашому встановленні. Я до цих пір не можу зрозуміти, чому рішення було прийнято, ніхто його не контролює. Інститут як був муніципальний, так він і є. Це когось влаштовує. І тут з генерального плану доповідає, я не знаю, яку він різницю доповідає, чи є в ОО, чи є в державних інститутах?
Тому я взагалі гадаю, яка у нас є система контролю за нашими ж рішеннями? Наприклад, у мене просто. Я починаю любу нараду, в мене на табло висвітлюється, скільки рішень було і т.ін. У нас багато рішень. Але Інститут генерального плану, директора треба вже призначити? Буде директор, він буде набирати собі штат, він буде займатися всіма цими питаннями. Немає цього рішення.
А друге, що я пропоную. Це добре, що в нас ця сесія буде наказана. Але те, що ми зараз бачили, то я не впевнений, що воно буде результативним, тому що, якщо ми кожний місяць висвітлювали на моніторах, що було 25 звернень депутатів - із них 8 не виконано, а там 6 виконано - це інша справа.
Я просив би, що нам
<--- 6 Июня 16 ч 22 м 28 с ---- Второй стенограф --->
треба покінчити з трьома доленосними рішеннями, це конкурсні засади, які дебатуються. Є аналоги в Москві. В Москві працює тендерна комісія, не громадська, а в штаті адміністрації міста і вона займається тільки цим питанням. Два рішення про громадські засади. Зараз прийшов Комов, свої примірники і інше. Я пропоную слідуючій сесії не нав"язувати більше, а три цих рішення підготувати, як це робиться у ВР. Рішення, яке пропонується - зауваження Комова, Іванченка, і кожного - проголосувати. Тоді буде прийматися рішення, буде приймати рішення зал. Чи образяться Іванченко, Комов чи Поляченко, але це прийме депутатський корпус. Тільки ці три рішення потрібно розглядати на сесії окремо і поставити крапку на цьому питанні. Але, якщо у нас буде 120 питань, то ми не встигнемо це зробити. Давайте ми перший раз зробимо таким чином, як я пропоную.
Яловий: Микола Петрович, чого ми не включили в порядок денний ті питання про конкурентні засади, громадські обговорення, і про право надання громадських інтересів, ми ж його винесли на те сесійне засідання? Ми його прийняли за основу.
Поляченко: Давайте на цю сесію ми не будемо готувати, а на слідуючу. Воно ніколи не буде готове, це треба нам взяти.
Яловий: Треба принципове рішення - "Про конкурсні засади". Ми домовились, що з 1 червня не приймаємо заяв на відвід землі без конкурсних засад.
(Дуже тихо..).
Що не відповідає? Повністю відповідає. І зупинити - не одного клочка землі, не одного квадратного метра, крім бюджету, бюджету держави, і бюджету міста, все інше - на конкурентних засадах.
Я збирав робочу групу і це, що записано - конкурентні засади, чітко є позицією
<--- 6 Июня 16 ч 25 м 27 с ---- Седьмой стенограф --->
на сьогоднішній день. Сесія, коли б сказали за 1 червня, всі кричали "так", більшість це точно, це перше.
Друге, збиралася робоча група. На жаль, мене не було на цій робочій групі, але після цього я дивився документи. На робочій групі був Головач і ми домовилися, що кожне управління (управління економіки) заявляє або фіксує економічні умови і особливі умови, які можуть бути до інвестора чи до тої земельної ділянки, чи отягощаючі умови, які виносяться на конкурс. І друге - було чітко записано, що земельний комітет виконує чисто технічну функцію - це замовляє і проводить конкурс або аукціон. Що у нас такого складного у цій ситуації?
Закревська: Якраз про це, що ви сказали, ми і не домовилися, тому давайте ... Шум з зали.
Яловий: Я не заперечує, але те, що з 1 червня припинити? У нас з вами двісті рішень, які ми повинні прийняти по землі, які вже заяви були подані до 1 числа, оформлені. Тут ми вже нікуди не дінемося, але всі нові заяви, які йдуть після 1 червня (хто пише про виділення земельної ділянки) - все закінчилося.
Давайте вирішимо, коли ми приймемо проект рішення - 16 чи 30?
Закревська: Ви завізували проект рішення до абсолютно іншої теми.
Яловий: Я помилився, коли візував. Потім роздивилися - то я ж попередив, Володимир Володимирович знає про це, і сказав, що поки не доопрацюєте це питання. 30 числа будемо розглядати це.
Головач: Давайте не 30, а раніше проведемо.
Яловий: А чого ми 16 не можемо це проголосувати?
<--- 6 Июня 16 ч 28 м 27 с ---- Третий стенограф --->
Яловий: У нас 30-го - це передостання сесія. А потім проведемо 7-го чи 14.
(Шум в залі).
З залу: 23 числа.
Яловий: Чому ми не можемо в четвер остаточно поставити крапку?
(Дуже тихо).
Яловий: Добре, ми вирішимо. Давайте так: якщо готовий буде - 23 чи 30, чи, можливо, дійсно окреме засідання після 30-го присвятити. Після 30-го пізно буде, це потрібно проводити до того. Ми подивимося ще раз графіки і порадимося. Давайте в четвер визначимося, після проведення ще раз робочої групи, остаточне доопрацювання цього документу.
З зали: У мене питання. У нас стільки вже проектів, стільки пропозицій, що всі уже заплутались. Прохання таке: давайте, коли ви все вже підсумуєте і будуть 3 - 4 моменти спірних, треба їх просто зложити, і дати кожному депутату, щоб ми вже йшли на сесію і знали в остаточному варіанті, як воно все виглядає, і які пункти в нас, дійсно, принципово треба вирішити 3 чи 2.
Яловий: Сьогодні по цьому документу заперечень ні в кого ніяких немає. Є одна принципова позиція, навколо якої "ламаються коп"я" - чи створювати окреме управління по конкурентним засадам? Чи доручити функції виконувати управлінню економіки і управлінню землі? Це на сьогоднішній день одна позиція - створювати. А я не розумію, для чого її створювати, коли є функція в управлінні економіки своя, нехай виконують, і у землі є своя функція.
З зали: Если это так, как вы говорите, тогда получается 4 пункта. З 1 вересня тільки конкурс - раз. До цього написати: створити Інститут генерального плану. Третім пунктом записати - тільки конкурс замовляє, тоді земельні ділянки і продає землю.
<--- 6 Июня 16 ч 31 м 27 с ---- Второй стенограф --->
Землю нельзя продавать сегодня. Я у них купил площадку, миллион рублей заплатил. Единственный "Киевгорстрой" купил площадку, только теперь мы на нее вышли, а там вышли люди и говорят: тут строить нельзя. И строить нельзя сегодня. Что, сегодня не отвечает за это дело, кто-нибудь? Тут много вопросов есть, надо собраться и принять решение, мы же не случайно в Москве изучали. Землю продавали.
Яловий: На счет продажи я согласен с вами, тут возражений нет, а сам подход - надо посмотреть внимательно.
Поляченко: Если бы не продавать, а в аренду давать. Москва только в аренду сдает, потому что бензоколонку поставили, продали ее и радуемся.
Яловий: Москва продает право аренды, как цена.
Поляченко: Право аренды и инвестиционного проекта.
Яловий: Шановні колеги, давайте до цього питання повернемося в четвер. Проведемо ще раз засідання спільне і визначимось. З приводу контролю, ви знаєте, що об"явлений конкурс, підписано розпорядження. Сьогодні на конкурс, на інститут наш, подані заявки по генплану. Де Чикмарьов дівся? А хто з генплану тут є? Скажіть, яким чином створюється Інститут генплану?
(Дуже тихо..)
Може я можу з вами погодитись, але, якщо б Поляченко очолював генплан в тому вигляді, в якому є, йому сказали, що створюється новий Інститут генплану і т.д., мабуть, цікавився цим питанням, щоб залишитися керівником цього інституту.
Знаючи вас, навіть переконаний.
Які є запитання по порядку денному? По виборцям ми домовились? Голів районів, ми так домовились. Ми протокольно звертаємося до голів районів, що голови районів у себе в районах розглядають до сесії, а на сесії голови районів разом з депутатами, і управлінням економіки, і фінансів, а на сесії голови районів присутні,
<--- 6 Июня 16 ч 34 м 27 с ---- Седьмой стенограф --->
і начальники управлінь всі присутні. Домовилися. Більше немає питань, будемо закінчувати. Я дякую всім за участь. Давайте попрацюємо ці 10-ть днів. Питання на сесію дуже важливе і принципове для нас всіх.
Шановні колеги, кого цікавлять .... по схемам, підійдіть і пояснять.