Реагування Київської міської ради на окремі маніпуляції щодо передачі товариству з обмеженою відповідальністю «ГЮВЕКСХАУС» земельної ділянки

Tool items

Київська міська рада, зважаючи на інформацію із відкритих джерел щодо передачі ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГЮВЕКСХАУС» земельної ділянки в оренду для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей на Оболонській набережній, 18 у Оболонському районі міста Києва, інформує про наступне.

Щодо маніпуляцій відносно зміни цільового призначення земельної ділянки.
Земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:78:215:0023 площею 1,2806 га з видом цільового призначення – 10.08 для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, категорією земель – землі водного фонду сформована та зареєстрована у Державному земельному кадастрі на підставі розробленої КП «Київський інститут земельних відносин» технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, затвердженої рішенням Київської міської ради від 25.08.2022 №5116/5157.
Громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки, зокрема прибережних захисних смуг для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей.
Об'єкти, що знаходяться у прибережній захисній смузі, можуть експлуатуватися та мати відповідні під’їзні шляхи, якщо при цьому не порушується її режим.
Земельна ділянка розташована в прибережній захисній смузі водойми, в водоохоронній зоні (в рішення включений пункт 2.5 про дотримання вимог передбачених Водним кодексом України). Обмеження щодо використання земельної ділянки, у тому числі на землях водного фонду, зареєстровані у Державному земельному кадастрі. В рішенні про передачу земельної ділянки  включений пункт 2.5 про дотримання вимог передбачених Водним кодексом України.
Підпунктом 2.9 пункту 2 рішення передбачено земельну ділянку використовувати виключно для експлуатації та обслуговування існуючих об’єктів без права нової забудови. Відтак, жодних новий об’єктів будівництва там з’явитись не може.

Щодо маніпуляцій відносно відсутності технічної документації із землеустрою.
Земельна ділянка сформована шляхом розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель відповідно до Міської цільової програми використання та охорони земель міста Києва на 2019-2021 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 04.12.2018 №229/6280. Технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель (квартал 78:215), куди входить земельна ділянка 8000000000:78:215:0023, (справа 587653555) погоджена Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру (лист від 11.08.2020 № 3008-20), Державним агентством водних ресурсів (лист від 24.07.2020 №4263/3/4/11-20) та затверджена рішенням Київської міської ради від 25.08.2022 №5116/5157.
На земельну ділянку зареєстровано право власності Київської міської ради, про що зроблено відповідний запис у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 05.09.2022, номер відомостей про речове право: 47784655.
Відповідно до статті 123 Земельного кодексу України, враховуючи, що земельна ділянка зареєстрована в Державному земельному кадастрі (витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 25.11.2022 №НВ-0001343112022), право комунальної власності територіальної громади міста Києва на яку зареєстровано в установленому порядку (інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 25.11.2022 №316082752), Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) розроблено проєкт рішення Київської міської ради щодо передачі земельної ділянки без зміни її меж та цільового призначення без складання документації із землеустрою.
Відтак, враховуючи те, що земельна ділянка (кадастровий номер 8000000000:78:215:0023) зареєстрована в Державному земельному кадастрі, відповідно до якого її віднесено до земель водного фонду, встановлено код КВЦПЗ – 10.08, а також те, що право комунальної власності на вказану земельну ділянку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, сформована земельна ділянка передана в оренду без зміни її меж та цільового призначення.

Щодо маніпуляцій належності вказаної земельної ділянки до території парку «Наталка».
Рішенням Київської міської ради від 10.03.2016 №138/138 створено парк відпочинку на земельній ділянці загальною площею 7,1329 га в урочищі Наталка в Оболонському районі м. Києва. На замовлення Комунального підприємства по утриманню зелених насаджень Оболонського району м. Києва розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для утримання та експлуатації зелених насаджень загального користування в урочищі Наталка в Оболонському районі м. Києва (в Державному земельному кадастрі зареєстровано земельні ділянки 8000000000:78:215:0079 та   8000000000:78:215:0002). Земельна ділянка 8000000000:78:215:0023 межує з парком, але в межі парку не потрапляє.

Щодо маніпуляцій відносно орендної плати за земельну ділянку.
Річна орендна плата за земельну ділянку становить 311 531.19 грн. 3% від нормативної грошової оцінки. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 10 384 373,11 грн (розрахунок від 14.02.2023 року № НГО/2023-51198).
Звертаємо увагу, що у пояснювальній записці до проєкту рішення Київської міської ради наведені розрахунки нормативної грошової оцінки не є остаточними і були уточнені відповідно до вимог чинного законодавства при оформленні права на земельну ділянку.
Також, підпунктом 2.10 пункту 2 рішення запропоновано з урахуванням існуючої судової практики (постанови Верховного Cуду від 18.06.2020 у справі №925/449/19, від 27.01.2021 у справі №630/269/16, від 10.02.2021 у справі № 200/8930/18) зобов’язати землекористувача сплатити безпідставно збереженні кошти за користування земельною ділянкою без правовстановлюючих документів підставі статті 1212 Цивільного кодексу України згідно з розрахунком Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Щодо наявності об’єктів нерухомого майна на земельній ділянці.
Земельна ділянка забудована. Громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами, а саме: двоповерховий корпус літ. А площею 1107,8 кв.м, колишня котельня, літ. В площею 62,2 кв.м, склад літ. Г площею 30,1 кв.м, гараж літ. Д площею 274,9 кв.м, склад (в стадії руйнування, залишок 53%), будівля для публічних виступів Кесон, літ. Є площею 1595,9 кв.м, гараж літ. Ж площею 89,6 кв.м, гараж літ. З площею площею 28,1 кв.м, склад літ. И площею 25,5 кв.м, водонапірна башта з свердловиною, дорога, сходи, ворота, хвіртка, огорожа на Оболонській набережній, 18 (реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна: 2658280080000) загальною площею 3214,1 кв.м, перебуває у приватній власності ТОВ «ГЮВЕКСХАУС» на підставі договору купівлі-продажу нежитлових будівель, серія та номер: 3427 виданий 04.10.2022 (інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 25.11.2022 №316064237).
Відповідно до Наказу Департаменту містобудування та архітектури від 01.11.2022 №745 об’єкту нерухомого майна присвоєно адресу Оболонська набережна, 18.
Арешт на об’єкти нерухомого майна у Державному реєстрі речових прав відсутній.


Таким чином, рішення Київської міської ради від 09.02.2023 №5982/6023 прийняте без порушення вимог земельного законодавства України. Відтак, будь-які твердження про порушення норм законодавства під час ухвалення Київською міською радою рішення від 09.02.2023 №5982/6023 не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства України та є або відвертими маніпуляціями, або ж демонстрацією незнання нормативно-правової бази в частині порушених питань.

-A A +A

Читайте також

Розширений пошук

  • Про звернення Київської міської ради до Верховної Ради України щодо підтримки проєкту Закону України №11161 «Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та державний реєстр майна,
  • Про звернення Київської міської ради до Кабінету міністрів України та Міністерства оборони України щодо збільшення обсягів бронювання військовозобов’язаних працівників КАРС «Київська служба порятунку»
  • Про затвердження змін до Порядку часткового відшкодування вартості незалежних джерел електричної енергії, які придбані об'єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельними кооперативами, обслуговуючими кооперативами, юридичними особами, основний вид діяльності яких 81.10 «Комплексне обслуговування об'єктів», та
  • Про внесення змін до міської цільової програми «Підтримка та розвиток галузі охорони здоров’я столиці» на 2024–2025 роки
  • Про внесення змін до міської цільової програми «Громадське здоров'я» на 2022 - 2025 роки
  • Про надання КИЇВСЬКОМУ КОМУНАЛЬНОМУ ОБ'ЄДНАННЮ ЗЕЛЕНОГО БУДІВНИЦТВА ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЗЕЛЕНИХ НАСАДЖЕНЬ МІСТА «КИЇВЗЕЛЕНБУД» земельної ділянки в постійне користування для утримання та благоустрою зелених зон і зелених насаджень та обслуговування скверу на вул. Миколи Закревського (між будинками № 33, 35 та 37) у Деснянському районі міста Києва
  • Про надання КИЇВСЬКОМУ КОМУНАЛЬНОМУ ОБ'ЄДНАННЮ ЗЕЛЕНОГО БУДІВНИЦТВА ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЗЕЛЕНИХ НАСАДЖЕНЬ МІСТА «КИЇВЗЕЛЕНБУД» земельної ділянки в постійне користування для утримання та благоустрою зелених зон і зелених насаджень та обслуговування скверу на перетині просп. Лісового та вул. Братиславської у Деснянському районі міста Києва (
  • Про передачу ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АВТОСАМІТ ЛТД» земельної ділянки в оренду для експлуатації та обслуговування комплексу будівель та споруд станції технічного обслуговування автомобілів на Харківському шосе, 179 у Дарницькому районі міста Києва (478445551)
  • Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 07 жовтня 2021 року № 2747/2788 «Про створення комунального підприємства «Фонд модернізації та розвитку житлового фонду міста Києва»
  • Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 15 червня 2023 року № 6505/6546 «Про деякі питання функціонування секторів для почесних поховань, відведених на міських кладовищах»