Tool items
Програму розроблено в рамках Стратегії розвитку м. Києва до 2025 року та з урахуванням світового досвіду в галузі паркування та висновків порівняння української системи паркування з системами, що успішно використовуються у європейських країнах.
Як зазначається у проекті рішення, у європейських столицях та великих містах Європи кількість паркувальних місць у середньому становить близько 16-17 % від кількості мешканців міста. Таким чином, виходячи з європейського досвіду, потреба міста Києва в паркувальних місцях становить не менше ніж 500 тис. машиномісць. Нині час її забезпечення -близько 250 тис. паркувальних місць.
Метою Програми розвитку єдиного паркувального простору в м. Києві до 2015 року є розвиток паркувального простору міста, забезпечення створення умов для зменшення навантаження на вулично-дорожню мережу міста, покращення організації дорожнього руху в частині впорядкування робіт з паркування, введення нових інноваційних технологій при наданні послуг з паркування, підвищення рівня надання послуг з паркування, створення організаційних та економічних умов для розвитку паркування, що забезпечить значний внесок у соціально-економічний розвиток міста шляхом збільшення дохідної частини бюджету Києва за рахунок податкових надходжень, припливу інвестицій, збільшення кількості робочих місць.
Реалізовувати зазначені пріоритети планується шляхом:
- створення додаткових паркувальних місць на вулично-шляховій мережі та на відокремлених просторах міста;
- організації мережі екопарковок, що допоможе зберегти зелену зону міста;
- будівництва «перехоплючих» паркінгів та паркувальних майданчиків на основних магістралях та околицях міста з розвинутою інфраструктурою транспортних розвязок громадського транспорту, з застосуванням в них індивідуальних зональних тарифів на паркування, нижчих ніж в центральній частині міста;
- будівництва наземних та підземних паркінгів у центральній частині міста, що забезпечить додаткові місця для паркування та знизить навантаження на вулично-шляхову мережу в центрі міста;
- облаштування паркувальних майданчиків, в т.ч. паркувальними автоматами, відео - наглядом, автоматичними в’їзними та виїзними терміналами;
- перехід на безготівкові розрахунки сплати за послуги паркування: обладнання паркувальних майданчиків паркоматами з можливістю використання для сплати спеціальних платіжних карток, запровадження альтернативних способів безготівкової сплати за послуги паркування (оплата через мобільний телефон);
- організації підготовки фахівців у сфері паркування в м. Києві.
Очікувані результати Програми:
- Збільшення забезпеченості населення місцями паркування та зберігання автотранспорту на 22609 машиномісць, а саме:
· Паркінги – 4050 машиномісць;
· Паркувальні майданчики на проїзній частині – 4000 машиномісць;
· Паркувальні майданчики на тротуарній частині – 300 машиномісць;
· Спеціально - обладнані паркувальні майданчики – 754 машиномісця;
· Паркувальні майданчики на відокремлених просторах – 10000 машиномісць;
· Екопарковка «Зелений острів» - 2000 машиномісць;
· «перехоплюючі» паркувальні майданчики – 1505 машиномісць;
- Облаштування паркоматами 160 паркувальних майданчиків.
- Підвищення швидкості руху транспорту на вулично-шляховій мережі.
- Зменшення кількості автомобілів, що використовуються для поїздок у центральну частину міста.
- Покращення екологічної обстановки в місті.
- Зменшення навантаження на внутрішньоквартальні та прибудинкові території.
- Стабілізація ситуації з урахуванням зростання кількості автомобілів.
- Збільшення доходу підприємства приблизно на 60 %.
- Значне збільшення податкових надходжень до державного бюджету та до бюджету міста Києва, в тому числі збільшення нарахування та сплати збору за місця для паркування зросте приблизно на 70%.
- Залучення інвестицій в розвиток паркувальної галузі економіки міста Києва.
Виконання заходів Програми передбачається за кошти інвесторів та суб’єктів господарювання, зацікавлених у реалізації відповідних заходів, у т.ч. за рахунок коштів комунального підприємства «Київтранспарксервіс».
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, – 940 605 000 грн.
Коментуючи цей проект рішення, заступник міського голови - секретар Київради Галина Герега наголосила, перш ніж депутати підтримають цей проект рішення у цілому, він має бути доопрацьований робочою групою зі складу депутатів Київради.
«У Києві Кількість паркувальних місць значно менша за кількість автомобілів. Особливо гостро ця проблема стоїть у центрі столиці. Вирішити її локальними заходами неможливо, тому підходити до цього питання необхідно комплексно - затвердивши програму єдиного паркувального простору Києва. Вона має стати дороговказом для вирішення питання з парковками у місті на найближчі роки. Втім, оскільки питання дуже важливе, перш ніж його затверджувати, необхідно врахувати всі зауваження, які під час пленарного засідання надійшли від депутатів Київради».